۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۴۰۶۱
استاد دانشگاه امام صادق تهران:

حقوق انسانی زن و مرد به طور کامل با هم برابر است

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تهران گفت: از نظر قرآن حقوق انسانی زن و مرد به طور کامل، با هم برابر است و وقتی خداوند به ابلیس دستور سجده داد، این دستور سجده بر انسانیت انسان است نه بر جنسیت او.
خانم دکتر عظیم زاده، نشست برهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی_اجتماعی برهان، عصر چهارشنبه در سالن غدیر دانشگاه امام رضا(ع) با حضور اساتید و فعالین فرهنگی برگزار شد.

جایگاه زن در جامعه

خانم عظیم‌زاده، استاد دانشگاه امام صادق در این نشست با بیان اینکه نگاه جامعه غرب به زن یک نگاه پست و دور از شئون انسانی است، گفت: پس چگونه این موجود می‌تواند جامعه را به سمت توسعه و تحول سوق دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیه ۳۵ سوره احزاب اظهار داشت:  خداوند در این آیه ۱۰ضمیر مؤنث را در کنار ضمایر مرکز آورده آورده و نشان دهنده جنسیت ناپذیر بودن آیه است.
وی ابراز داشت: از نظر قرآن حقوق انسانی زن و مرد به طور کامل، با هم برابر است و وقتی خداوند به ابلیس دستور سجده داد، این دستور سجده بر انسانیت انسان است نه بر جنسیت او. 
خانم عظیم‌زاده ادامه داد: با توجه به آیه ۹۷ سوره نحل، پروسه تولید عمل صالح، جهاد و تحول فرهنگی جنسیت پذیر نیست. 
معاون اسبق پژوهشی دانشگاه امام صادق تهران اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های رشد اقتصادی در سطح بین‌المللی کار زنانه است؛ یعنی استثمار جنسی از جنس زن؛ در جامعه‌ای مثل آمریکا که از هر ۱۰زن، ۶نفر آنها مورد تعرض قرار می‌گیرند، چگونه این موجود می‌تواند امنیت روان و شخصیت داشته باشد تا بتواند تحول آفرینی ایجاد کند؟
سند۲۰۳۰؛ لیبرالیسم جنسی
خانم عظیم‌زاده با اشاره به سند۲۰۳۰ گفت: این سند به دو شکل لیبرالیسم جنسی است: ترویج همجنس‌گرایی و ترویج لاابالی گری که نتیجه آن رکود فرهنگی است.
این پژوهشگر وفعال فرهنگی با اشاره به تهاجم فرهنگی مطرح کرد: امام خمینی می‌فرماید: غرب می‌خواهد شرافت مکتبی مارا خدشه‌دار کند و تا وقتی این کار را به انجام نرساند دست بردار نیست.
تهاجم فرهنگی و دسیسه های دشمن
خانم عظیم زاده ادامه داد: رابرت مرداک مؤسس شبکه های ماهواره ای در زمینه ترویج فساد در ایران ۳مؤلفه را پیشنهاد کرده است؛ اول اینکه تخریب نهاد خانواده و تخریب جایگاه و هویت مادر در خانواده، دوم تغییر نظام ارزشی و سوم مخدوش کردن و طرد گروههای و مقبول جامعه و جایگزین کردن گروههای مرجع جدید.
وی وظیفه اصلی زنان و فعالان عرصه فرهنگی را تلاش برای پاسخگویی در برابر این حربه های دشمن دانست.
ابعاد جنگ نرم فرهنگی
معاون اسبق پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) در رابطه با ابعاد جنگ نرم اظهار داشت: شبهه پراکنی در بین مردم برای ایجاد تردید در باورهای دینی و سواستفاده از روحانیت، دو مؤلفه دشمن برای تخریب و عدم اعتماد به جامعه ایران و اسلام است.
خانم عظیم زاده رسالت مبلغین و فعالان فرهنگی را شناسایی شبهات و پاسخگویی  به آنها دانست و گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب نباید در مواجهه با این شبهات، برخورد انفعالی داشت بلکه باید هویت راستین دینمان را مطرح کنیم.
وی از تصمیم گیری های افراطی و تفریطی در دین سخن گفت و ابراز داشت: این گونه تصمیم گیری ها به ضرر دین و جامعه است.
نظریه سندروم قورباغه
این استاد دانشگاه نظریه سندروم قورباغه را مطرح کرد و عنوان داشت: دشمن یکباره دین و مقدسات را از جامعه نمی گیرد بلکه در مساله تهاجم فرهنگی ، همان عمل سندروم قورباغه را انجام می دهد که با تغییرات آرام و ساکت جلو می آید.
خانم عظیم زاده در پایان گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز به فرهنگی و برای کار فرهنگی نیازمند مصون سازی فرهنگی هستیم که این مصون سازی را باید از خود و خانواده مان شروع کنیم./۹۷۰۵/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات