۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۰۵۳
امام جمعه موقت کاشان:

عدم تشخيص راه حق از باطل مشكل اصلي منافقين بود

امام جمعه موقت کاشان عدم تشخيص راه حق از باطل را مشكل اصلي منافقين دانست و گفت: افراد جاهل و نادان هميشه مورد سوء استفاده سران منافقين قرار گرفته و می گیرند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، امام جمعه موقت کاشان چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد جهادگرحميد فتي، با اشاره به سالروز عمليات مرصاد در ششم مرداد ماه سال 67 كه با رمز يا علي ابن ابيطالب برگزار شد، گفت: منافقين با اين تصور كه جمهوري اسلامي ايران توان دفاع از خود را ندارد از جبهه غرب به قصد آمدن تا تهران به ايران حمله كردند حمله كردند.

وي با اشاره به اينكه، در عمليات مرصاد نزديك به دو هزار نفر از منافقين كشته و حدود يكهزار نفر زخمي شدند، افزود: منافقين افراد جاهل و ناداني بودند كه در تشخيص حق و باطل دچار اشتباه شدند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، اظهار داشت: منافقين همانگونه كه در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي نيز دچار اشتباه شدند و جنايات زيادي را مرتكب شدند در ادامه نيز با پناهنده شدن به عراق و تحريك رجوي به قصد تصرف جمهوري اسلامي ايران با كمك صدام به ايران لشكركشي كردند اما در عمليات مرصاد شكست خوردند.

وي، عدم تشخيص راه حق از باطل را مشكل اصلي منافقين خواند و افزود: افراد جاهل و نادان هميشه مورد سوء استفاده سران منافقين قرار داشته و از آنها براي رسيدن به اهداف خود استفاده كردند و آنها را به كام مرگ كشانيدند.

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر اينكه افرادا جاهل و نادان در طول تاريخ هميشه مورد سوء استفاده دشمنان آگاه قرار داشته اند، خاطرنشان كرد: امروز نيز تروريست هاي نادان وجاهل اما به تصور خودشان متدين مورد سوء استفاده استكبار جهاني قرار گرفته اند.

حجت الاسلام اسلامي يكي از عوامل اصلي هدايت را آگاهي و بصيرت دانست و عنوان كرد: افرادي كه در جبهه حق به شهادت رسيدند افرادي با بصيريتي بودند كه توانستند حق را از باطل تشخيص بدهند، اما افرادي كه در سپاه منافقين كشته شدند در تشخيص حق و باطل دچار اشتباه و انحراف شدند.

وي در ادامه با تبريك مواليد دهه كرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: نياز جامعه امروز ما داشتن آگاهي و معرفت به رهبران دين و خاندان اهل بيت(ع) است، از اين رو سه امام بزرگوار مي فرمايند، هركس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم را زيارت كند، پاداش او بهشت است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با بيان اينكه، پاداش بهشت زائرين حضرت فاطمه معصومه(س) به شرط داشتن معرفت به ائمه اطهار(ع) است، يادآور شد: داشتن حجاب يكي از راههاي داشتن معرفت به ائمه اطهار(ع) است، نه اينكه نسبت به حجاب خود بي توجه باشيم و تنها زماني كه به زيارت اين بزرگواران مي‌ رويم از حجاب استفاده كنيم.

امام جمعه موقت كاشان، از مقام علم و معرفت حضرت فاطمه معصومه(س) بعنوان يكي از عوامل عظمت حضرت نام برد و گفت:  يكي از ابعاد معرفتي حضرت فاطمه معصومه(س) بعد انقلابي حضرت است كه حركت ايشان از مدينه به ايران حركت انقلابي و با هدف افشاگري مأمون و بيان فضائل برادرش امام رضا(ع) بود.

حجت الاسلام اسلامي در ادامه يكي از عوامل عدم ازدواج حضرت معصومه را عدم كفو براي ايشان دانست و گفت: اگر اميرمومنان(ع) نبود حضرت فاطمه نيز ازدواج نكرده بود و حضرت معصومه(س) هم اگر ازدواج نكرد براي اين بود هم كفو براي حضرت نبود تا حضرت ازدواج كند.

امام جمعه موقت كاشان، مقام حضرت فاطمه معصومه(س) را مقام والايي دانست و گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد، به شفاعت حضرت معصومه تمام شيعيان من به بهشت خواهند رفت، بنابراين شفاعت عالم را بايد از حضرت فاطمه معصومه(س) درخواست كرد.    

گفتنی است، شهيد جهادگرحميد فتي در آغاز جنگ تحميلي به جمع جهادگران پيوست و در محاصره آبادان با سنگرسازان بي سنگر به ساخت تانكر آب و پل نفربر بر روي روخانه بهمنشير همت گماشت و در عمليات بستان كه همزمان با تاسوعاي حسيني در سال 60 بود بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد و به خيل شهدا پيوست، اين شهيد بزرگوار در فرازي از وصيت نامه خود از همه مي خواهد تا آخرين نفس و تا پيروزي نهايي از اسلام و انقلاب و رهبري دفاع كنند و فرمايشات امام را اجرا كنند و مانند مردم كوفه نشوند و دست از امام و انقلاب برندارند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات