۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۰۳۶
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

کاهش نرخ جمعیت، توطئه دشمن برای براندازی انقلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرخ کنترل جمعیت اقدامی غیر اصولی برای کشورمان بود، گفت: امروز مسأله کنترل جمعیت یکی از توطئه های مهم دشمنان علیه کشورهای مستقل و آزاد است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در همایش روز ملی جمعیت در فریدونکنار با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) از این بانوی ارزنده اسلام به عنوان الگویی برای جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امروز بانوان جامعه اسلامی باید چنین شخصیت های ارزشمندی را الگوی خود در مسائل فردی و اجتماعی قرار دهند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود از الگوهای دینی بیشتر بهره گیرند، افزود: امروز سیره اهل بیت(ع) بهترین الگوی زندگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن از الگوهای دینی جامعه را در مسیر انحراف قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) تنها راه رسیدن جامعه به سعادت و تعالی حقیقی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر پایه معارف اهل بیت(ع) شکل گرفت و به پیروزی رسید، تصریح کرد: پیروزی کشور در عرصه های مختلف با بهره گیری از سیره و معارف اهل بیت(ع) به دست آمده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که با اشاره به این که متأسفانه امروز جوامع اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از معارف ارزشمند اهل بیت(ع) دچار بحران های مختلفی شده اند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم کشورهای اسلامی با مشکلات و معضلات بسیاری روبرو هستند به دلیل عدم نهادینه شدن معارف اهل بیت(ع) در آن جوامع است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید در جامعه اسلامی معارف اهل بیت(ع) در غربت باقی بماند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) در دوران حیات خود مسیر صحیح زندگی را برای امت خود ترسیم کردند و امروز نیز این مسیر کاملاً مشخص است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تأکید براین که بهره گیری از معارف و سیره اهل بیت(ع) نباید تنها در مسائل شخصی خلاصه شود، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دین و معارف اهل بیت(ع) از کنج خانه ها خارج شد و در اجتماع گسترش پیدا کرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که با بیان این که وضعیت امروز کشورهای غربی نشان دهنده عدم اشاعه و گسترش معارف اهل بیت(ع) در این کشورها است، تصریح کرد: امروز جامعه بشری برای خروج از گرداب فساد و بداخلاقی ها تنها باید به معارف و سیره ارزشمند اهل(ع) رجوع کند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران بستری را برای رشد و تعالی دین و معنویت در جامعه فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا مسائل حاشیه ای و برخی توطئه های دشمنان موجب کمرنگ شدن این معارف در جامعه اسلامی نشود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بستر احیاء دین در جامعه را به خوبی فراهم کرده است، تصریح کرد: امروز حفظ این ارزش های متعالی در همه بخش های جامعه یک تکلیف عمومی است که باید برای تحقق آن از همه ظرفیت ها بهره گرفت.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که امروز همه توان و تلاش دشمن کمرنگ کردن دین و معنویت در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جبهه کفر و نفاق برای نفوذ و براندازی نظام دینی تلاش می کند تا معنویت و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه کمرنگ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله ازدواج و زمینه سازی گسترش آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که باید زمینه ازدواج آسان نسل جوان در جامعه فراهم شود، گفت: متأسفانه امروز مسائل اقتصادی به سدی در برابر ازدواج جوانان کشور تبدیل شده است که مسؤولان باید برای رفع این معضل مهم فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام جلالی کاهش نرخ ازدواج در کشور را هشدار دهنده توصیف کرد و با بیان این که دشمن تلاش می کند تا جمعیت کشورمان به سوی پیر شدن سوق پیدا کند، افزود: بحث ازدواج، لزوم تکثیر نسل و کنترل جمعیت از جمله بحث‌های بوده که قابل طرح و بررسی در جامعه اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرخ کنترل جمعیت اقدامی غیر اصولی برای کشورمان بود، تصریح کرد: امروز مسأله کنترل جمعیت در کشورها یکی از توطئه های مهم دشمنان علیه کشورهای مستقل و آزاد است.

استاد حوزه علمیه مازندران، نرخ بالای جمعیت در کشور را عاملی برای رشد و توسعه دانست و افزود: باید از ظرفیت مناسب نیروی انسانی به ویژه نسل جوان در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفت.

وی در ادامه سخنان خود سخت گیری در تحقق سنت پیامبر را یکی از عوامل عدم ازدواج نسل جوان در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: بیشتر مردم اعم از دختر و پسر نباید فقر و نداشتن ثروت را معیاری برای ازدواج نکردن و تکثیر نسل قرار دهند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه با اشاره به اینکه در اصل ازدواج نباید تأمل کرد، ادامه داد: اگر کسی در جامعه اسلامی بخواهد در راستای به تاخیر انداختن ازدواج دچار حرام شود، بر او واجب است که ازدواج کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جامعه ما نیازمند به نیروی جوان است، تصریح کرد: کشورمان در چند ساله اخیر با کاهش جمعیت مواجه بوده که باید با برنامه‌ریزی و ازدواج صحیح در راستای افزایش و کنترل جمعیت حرکت کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات