۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۱۴۰۳۵
به مناسبت دهه کرامت برگزار شد؛

یازدهمین جشنواره آسمان هشتم در «کردر رضوی»

به مناسبت دهه کرامت یازدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» با حضور خادمین حرم حضرت معصومه(س) به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی برگزار شد.
میناب میناب۱ میناب۲ میناب۳ میناب۵

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، جشنواره آسمان هشتم از سلسله برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) هرساله همزمان با دهه کرامت در سه بخش فرهنگی، هنری و ورزشی و با هدف تبیین فلسفه امامت و ولایت، ترویج سیره و معارف اهل بیت(ع)، ایجاد فضای رقابت سالم و معنوی و نشر و گسترش فرهنگ منور رضوی با بهره گیری هوشمندانه از همت و ظرفیت مردمی به ویژه قشر جوان منطقه برگزار می شود.

آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری «آسمان هشتم» با حضور کاروان خدام و پرچم حضرت معصومه (س)، مسؤولان و اهالی ولایت مدار روستای کردر رضوی و روستاهای همجوار برگزار و سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در رابطه با ابعاد مختلف شخصیتی، سیره و کرامات این بانوی بزرگوار و نقش آن حضرت در رونق شهر مقدس قم به ایراد سخن پرداخت، اجرای برنامه های مداحی، سخنرانی خادمان، اجرای سرود توسط کانون فرهنگی امام المنتظر کردر و تجلیل از دو نفر مدافعان حرم روستای کردر از جمله برنامه های آغازین این جشنواره بود.

جشنواره فرهنگی و هنری آسمان هشتم از سری برنامه های فرهنگی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که با حضور بیش از ١٠٦٨ نفری از گروه های شرکت کننده در ٢٥ رشته هنری و ورزشی و همزمان باسراسر کشور در روستای کردر شهرستان میناب درحال برگزاری است.

سرود رضوی، تئاتر رضوی، قرائت قرآن، اذان، احادیث رضوی و حفظ قرآن ویژه بانوان از جمله رشته های فرهنگی هنری و در رشته ورزشی نیز تیراندازی با تفنگ بادی، دومیدانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، فوتبال، والیبال، درا(بازی بومی محلی) و هووا(بازی بومی محلی) در این دوره از جشنواره برگزار می شود.

در یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم که تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، برنامه های متنوعی با حضور خادمین حرم حضرت معصومه(س) در روستای کردر و سایر روستاهای شهرستان میناب برگزار می شود که شاخص ترین آن هشت جشن در هشت روستا است.

 آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم 22 مرداد با حضور مسؤولان فرهنگی کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می شود.

کاروان «سفیران کریمه» با استقبال گسترده مردم وارد میناب شد

کاروان «سفیران کریمه» به منظور شرکت در برنامه های بزرگداشت دهه کرامت به ویژه جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم وارد شهر میناب شد.

مراسم استقبال از کاروان چهار نفر سفیران کریمه متشکل از یک نفر سخنران، یک نفر مداح و دو نفر از خادمین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور گسترده و پرشور مردم ولایت مدار میناب در میدان شهدای این شهر تاریخی برگزار شد.

اجرای زیبای گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی با موضوع کریمه اهل بیت از نکات بارز این مراسم معنوی بود که مورد استقبال اعضای کاروان و مردم قرار گرفت.

مولودی خوانی و زیارت پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و توزیع نذورات متبرک حرم کریمه اهل بیت در بین افراد شرکت کننده از دیگر بخش های این مراسم بود.

پس از برگزاری این مراسم، اعضای کاروان سفیران کریمه به دیدار علما و ائمه جمعه در دفتر امام جمعه شهرستان میناب می روند، شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم و جشن میلاد در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی را از دیگر برنامه های این روز برشمرد.

برنامه آرام جان «عیادت از بیماران بیمارستان ابوالفضل(ع)، شکوفه های نور «جشن ویژه دختران» در مسجذ جامع امام خمینی(ره) و برنامه به رسم ادب «دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در روستای دم شهر بخش گوربند از برنامه های روز سه شنبه سوم مرداد بود و برنامه نسیم کرامت «حضور در مناطق محروم در دهستان حکمی، جشن بزم نور در روستای نخل ابراهیمی و برنامه به رسم ادب «دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان» در روستای دهو از برنامه های روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه جاری است.

دیدار با نخبگان و مسؤولان هیات های مذهبی در مسجد حضرت ابالفضل(ع) پاکوه، «یاران آفتاب» (حضور در بقاع متبرکه در روستای شهمرادی، جشن بزم نور در روستاهای بازیاری و فخرآبادی به عنوان شاخص ترین برنامه های روز پنجشنبه پنجم مرداد است.

دیدار با آیت الله غلامحسین رئوفی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و از علمای شهر هشتبندی و همچنین حجت الاسلام بارانی امام جمعه این شهر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بخش توکهور و برگزاری جشن «بزم نور» در مسجد جامع هشتبندی از برنامه های روز جمعه ششم مرداد است.

برنامه «پیمان دوستی» دیدار با منتخبین دانش آموزی، «رسم ادب» دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در روستای سولقان و جشن « بزم نور » در روستای پولاد قاسمی را از برنامه های شنبه 7 مرداد(آخرین روز حضور کاروان سفیران کریمه) در شهرستان میناب خواهد بود.     

گفتنی است، جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که هر ساله در دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه‌(س) و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در روستای کردر میناب آغاز می شود و تا میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ادامه دارد./851/د102/ب1

ارسال نظرات