۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۱۴۰۳۳
حجت الاسلام شعبانی:

حضور در محافل دینی سبب رشد و آرامش می‌شود

سخنران حرم حضرت معصومه(س) حضور در محافل دینی و حرم ائمه معصومین(ع) را به واسطه بیان فضایل و احادیث آن بزرگواران برای انسان مایه رشد و آرامش دانست.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شعبانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره تدفین حضرت معصومه(س) در قم و گرد آمدن شیعیان بر گرد وجود ایشان گفت: این روایت سبب شد که عده زیادی از مردم ری و شهرهای اطراف به قم مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) به شیعیان می فرمایند که در مجالسی که ذکر یاد و نام ما اهل بیت(ع) بیان می شود شرکت کنید، افزود: ذکر نام اهل بیت(ع) موجب زنده شدن قلب و روح انسان می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در زیارت جامعه بیان شده است که کلام ائمه(ع) نور است، همانطور که خودشان نور هستند و همین امر سبب احیا شدن انسان می شود زیرا سفارش و کلام اهل بیت(ع) تقوا را در وجود انسان زنده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: اگر زندگی انسان به صفت تقوا آراسته شود چیزی را می بینند که دیگران نمی بینند و چیزی را می شنوند که دیگران نمی شنوند.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) می فرمایند«کلام ما را به مردم برسانید و مردم از کلام ما استقبال می کنند»، گفت: به همین دلیل حضور در محافل دینی و حرم ائمه معصوم(ع) به واسطه بیان فضایل و احادیث اهل بیت(ع) برای انسان مایه رشد و آرامش است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید که به شما سه چیز را معرفی می کنم که شما را از خطرات و انحراف در امان نگه می دارد که اولین آنها دعاست و دعا قرآن صاعد بوده و وسیله خروج انسان را از سختی ها فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: بنابر آنچه بیان شد قرآن کریم قرآن نازل است، اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و دعا قرآن ساعد است که دست انسان را می گیرد و او را به معراج می رساند و سبب صعود او می شود و باید بدانیم که اثرات دعای ما حتی اگر به اجابت نرسد از بین نمی رود باقی است و در آن دنیا به دست ما می رسد.

وی با تأکید بر اینکه سختی ها همزاد و همراه با انسان هستند، گفت: امام علی(ع) می فرمایند«زندگی انسان با سختی و بلایا عجین شده است و این بلایا برای او نعمت هستند».

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: امام صادق(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند«مؤمن، مؤمن نیست اگر چهل روز بر او بگذرد و هیچ بلا و سختی را نبیند».

وی با بیان اینکه دعا دارای آدابی است و یکی از آداب دعا طاهر بودن و صلوات پس از بیان دعا است، گفت: دومین عاملی که انسان را از آسیب مصون می دارد، استغفار بعد از گناه است؛ زیرا انسان اشتباه می کند و خدا به وسیله استغفار برای انسان راه را باز گذاشته و انسان باید به جای توجیه استغفار کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند«بزرگترین گناه این است که انسان گناه خود را کوچک بشمارد به همین دلیل با ارتکاب هر گناه حتی کوچک باید استغفار کرد».

وی یادآور شد: سومین عامل مصون ماندن از آسیب ها شکر نعمات است و باید دقت کرد که زندگی انسان متنعم در نعمت هدایت، رسول خدا(ص) و نعمت اهل بیت(ع) است و خداوند بر انسان جز در نعمت اطاعت از رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) منت نگذاشته و از ما خواسته شکرگذار این نعمت باشیم و چون این نعمت، نعمت بزرگی است باید در برابر این نعمت به بزرگی همان نعمت شکرگذار باشیم و هدف اهل بیت(ع) نیز در برابر مردم هدایت آنها بوده است و انسان زمانی می تواند از نعمت هدایت اهل بیت(ع) بهره مند شود که خود بخواهد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات