۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۴۰۳۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

عزت نفس و کرامت انسان درگرو قناعت است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که کرامتی که خداوند به انسان عطا کرده همه جوانب زندگی را در بر می گیرد، گفت: تنها راه دستیابی به کرامت والای انسانی حرکت در مسیر الهی و قناعت در زندگی است.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که کرامت و کریم به معنای کامل و بدون نقص است، گفت: مقصود از رب کریم پروردگاری است که در خلقت انسان هیچ گونه نقصی قرار نداده و آنچه که برای بشریت لازم بوده را به آنان عطا کرده است.

وی با بیان این که انسان در نوع خلقتش کریمانه آفریده شده، به آیه «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم» اشاره و تصریح کرد: کسانی که از گناه دورترند انسان های صالح تری هستند و راه رسیدن به کمال آدمیت تلاش برای رفع نقائص انسان هاست.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که بر اساس بیان خداوند متعال کامل ترین و گرامی ترین شما در نزد پروردگار با تقوا ترین شماست، خاطرنشان کرد: بنا به بیان خداوند، فرزندان آدم را کرامت دادیم و به آنان آقایی بخشیدیم؛ یعنی در همه زمینه ها که خداوند برنامه ای برای بشر تعیین کرده نگاه پروردگار و نظر ذات اقدس الهی به کرامت و کمال انسان ها بوده است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که همچون سیره اهل بیت عصمت و طهارت، بر مبنای دستورات فقهی در زندگی انسان ها نیز نوعی نگاه کرامت گونه وجود دارد، بیان کرد: دستورات خداوند متعال همه در راستای آن است که انسان را به کمال آدمیت برساند و بدین ترتیب نقص ها را از او دور کرده و نعمات عطا شده نمایانگر کرامت است.  

وی با اشاره به جایگاه انسان با آن کرامت والای انسانی، اظهار کرد: خداوند در نوع خلقت، انسان را راست قامت قرار داده تا با عزت راه برود و دست را برای بشر آفریده تا ابتکارات و نوآوری های روز را با کرامات انسانی عطا شده به او داشته باشند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که اگر انسانی از قوه عقل که نشانه کرامت و بزرگواری اوست استفاده نکند و به سوی شهوات و خوش گذرانی های نفسی و جنسی برود به ذلت و پستی می افتد، گفت: کرامت انسان در گرو بهره برداری صحیح منطبق با مبانی دینی از نعمات الهی در راستای سعادت بشری است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که کرامتی که خداوند به انسان عطا کرده همه جوانب زندگی را در بر می گیرد، تصریح کرد: تنها راه دستیابی به کرامت والای انسانی حرکت در مسیر الهی و قناعت در زندگی است.

وی با بیان این که متاسفانه در جهان امروز مستکبرین عالم که غرق در لجن های معصیت هستند می خواهند جهان را به سوی رذالت اخلاقی سوق بدهند، خاطر نشان کرد: عده ای گاهی با تغییر فرهنگ انسان را به سوی هوس می کشانند و ما باید به کرامت انسانی توجه کنیم و بدانیم یکی از مصادیق کرامت و عزت انسانی در رفتارهای اجتماعی الگو پذیری از انسان های صالح است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که برخی ها شان و شخصیت خود را پایین می آورند و در چشم و همچشمی ها اسیر دنیا و زرق و برق آن می شوند و برای اینکه از دیگری کم نیاورند خود را به سختی و مشکلات می اندازند، یادآور شد: عده ای برای چشم و همچشمی زیر بار قرض های چند صد میلیونی می روند در حالی که کرامت انسان در گرو قناعت آنان است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که بر اساس بیان رسول الله(ص) وقتی انسان گناهش را فراموش کرد دیگر توبه نمی کند و اگر خطایی از او سر بزند خیال می کند که این نخستین خطاست، بیان کرد: فراموشی گناه گذشته عامل شقاوت و بدبختی است و آن کسانی که همواره از خوبی های خود تعریف می کنند باید بدانند این تعریف از خود مقدمه شقاوت است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات