۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۴۰۲۹
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

جشنواره های قرآنی سبب اعتلای فرهنگ دینی در جامعه می شود

مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی سبب اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه می شود، گفت: تاثیر جشنواره ها و برنامه های قرآنی بر رو ی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان انکار ناپذیر است.
حجت الاسلام ایوب سلحشور نیا مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام ایوب سلحشور نیا، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در سومین روز تحویل آثار بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت دانشگاه آزاداسلامی در اراک، بیان کرد: توجه به جشنواره های قرآن و عترت تحول عظیم در فرهنگ عمومی جامعه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی سبب اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه می شود، گفت: تاثیر جشنواره ها و برنامه های قرآنی بر رو ی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام سلحشور نیا جشنواره های قرآنی را سبب تقویت حس دینی خداشناسی در جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: جشنواره قرآن و عترت مهمترین عامل ترویج قرآن در میان دانشجویان است و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی توانسته است در این راستا نقش آفرینی کند.

ضرورت تبیین و تشریح فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه

مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تبیین و تشریح فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه امری ضروری است و همه افراد باید در این زمینه تلاش کنند، اظهار داشت: توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه اسلامی به خوبی میتواند جامعه را از گزند توطئه هاي دشمنان مصون بدارد.

حجت الاسلام سلحشور نیا با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قرآنی در دانشگاه آزاد منشا خیرات و برکات فراوانی است،افزود: قرآن کتاب هدایت و چراغ راهنمای برای انسان ها است و باید به هر شیوه و برنامه ای برکات آن را در جامعه ساری و جاری کنیم.

عشق و علاقه جامعه دانشگاهی به فرهنگ دینی و قرآنی

مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه  با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار نیز گفت: برگزاری نمایشگاه از آثار رسیده می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و امید است نمایشگاه دائمی از آثار قرآنی دایر شود تا همواره اصحاب قرآنی و آحاد مردم بتوانند از آن بهره بگیرند.

حجت الاسلام سلحشور با اشاره به استقبال گسترده جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت دانشگاه آزاداسلامی و تعداد قابل قبول آثار ارسالی به دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی اراک، گفت: این استقبال نشان دهنده، عشق و علاقه جامعه دانشگاهی به فرهنگ دینی و قرآنی است.

گفتنی است، مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن اول آبان ماه سال جاری با حضور منتخبین و مسؤولان استانی  و دانشگاه آزاداسلامی در دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات