۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۰۲۰
یکی از فعالان حقوقی بحرین:

آل‎خلیفه تاریخ تشیع و حوزهای علمیه بحرین را از بین برده است

یکی از فعالان حقوقی بحرین خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه تاریخ تشیع و حوزه‎های علمیه بحرین را از بین برده است
بحرین

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد صالح از فعالان حقوقی بحرین در نشست سیاسی که به مناسبت «سالگرد اشغال بحرین از سوی آل‎خلیفه» در شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: با ورود آل‎خلیفه به بحرین تاریخ این کشور شاهد تحولات بسیاری شد و این موضوع به یکی از مسائل مهم تاریخ سیاسی معاصر بحرین تبدیل گشت.

وی افزود: باتوجه به اینکه تاریخ بحرین را دیکتاتورها نوشته‎اند و فرصت و اجازه برای بیان حقایق تاریخی برای مستضعفان وجود نداشته است بنابراین شاهد تغییرات بسیاری در حقایق تاریخی در این کشور هستیم.

این فعال حقوقی با بیان اینکه آل‎خلیفه، آل‎سعود و حاکان منطقه بخوبی می‎دانند که اگر بخواهیم در مورد تاریخ صحبت کنیم، نمی‎توانیم نقش تشیع را نادیده بگیریم، تصریح کرد: در تاریخ کنونی بحرین شاهد حذف تاریخ حوزه‎های علمیه و شخصیت‎های ادبی و بزرگان این کشور از سوی آل‎خلیفه هستیم.

محمد صالح اظهار داشت: در چند سال اخیر و باتوجه به پیشرفت تکنولوژی بستر مناسبی برای بازنویسی تاریخ و اصلاح خطاهای تاریخی فراهم شده است. ما می‎خواهیم به آل‎سعود، آل‎خلیفه و حامیان انگلیسی و آمریکایی‎های آنان بگویم که تاریخ به آل‎خلیفه تعلق ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به صحبت‎های اخیر حمد بن عیسی آل‎خلیفه خود را فاتحان بحرین می‎دانند اما آنان به خوبی می‎دانند که هیچ گونه نقش مثبت و جایگاهی در تاریخ بحرین ندارند و دست‎نشانده انگلیس هستند، بنابراین به تحریف تاریخ دست زدند.

این فعال حقوقی بحرینی بیان داشت: آل‎خلیفه اجازه طرح هر گونه بحث تاریخی منصفانه‎ای را در بحرین نمی‎دهد. مردم به ویژه نخبگان مباحث تاریخی باید مساله ورود آل‎خلیفه به بحرین را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی آل‎خلیفه را اشغالگران بحرین نامید و ادامه داد: آل‎خلیفه طی 150 سال گذشته با اعطای تابعیت، تغییر تاریخ و نابودی فرهنگ و آثار فرهنگی یک حرکت برنامه ریزی شده‎ایی برای از بین بردن تاریخ بحرین انجام می‎دهند.

محمد صالح خواستار تشکیل یک مرکز تاریخی با هدف بازنویسی تاریخ شد و گفت: این مرکز باید باتوجه به اسناد بین المللی موجود تاریخ مخدوش شده به دست آل‎خلیفه را تصحیح کند./994/ب921/ف

ارسال نظرات