۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۱۴۰۱۲
یکی از فعالان سیاسی بحرین:

آل‎خلیفه درپی نابودی تاریخ و هویت بحرین است

یکی از فعالان سیاسی بحرین با اشاره به تاریخ ورود آل‎خلیفه به این کشور گفت: آل‎خلیفه درپی نابودی تاریخ و هویت بحرین است.
راشد الراشد از فعالان سیاسی بحرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، راشد الراشد از فعالان سیاسی بحرین در نشستی که به مناسبت سالگرد اشغال بحرین از سوی آل‎خلیفه، در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به تاریخ اشغال این کشور به دست آل‎خلیفه گفت: شیوه ورود و سلطه آل‎خلیفه بر حکومت بحرین یکی از مباحث مهم تاریخ سیاسی معاصر این کشور است.

وی بحرین را دارای هویت معین و مشخصی دانست و افزود: اگر اصرار برخی از مردم بحرین بر حفظ هویت ملی این کشور نبود باتوجه به اقدامات آل‎خلیفه در اعطای تابعیت‎های بی مورد و بی اساس هویت این کشور از بین می‎رفت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ملت بحرین تاریخ سیاه ورود آل‎خلیفه به این کشور را فراموش نمی‎کنند، تصریح کرد: آل‎خلیفه تلاش بسیاری برای تغییر تاریخ بحرین انجام داده است و متاسفانه هیچ محقق منصفی تاکنون شیوه ورود آل‎خلیفه به حکومت بحرین را مورد بحث و تحقیق قرار نداده است.

وی از سکوت مجامع بین المللی در برابر اقدامات حاکمان مستبد منطقه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مجامع بین المللی مشکلات مردم در کشورهای منطقه را مشاهده می‎کنند اما اقدام عملی خاصی را انجام نمی‎دهند. مجامع بین المللی چگونه چشم خود را در برابر تخریب و کشتارهای سوریه، یمن، عراق، لیبی و ... بسته‎اند؟

راشد الراشد ادامه داد: ما شاهد یک جنگ بیهوده و فرسایشی در یمن هستیم، پس چرا سازمان ملل متحد مانع اقدامات آل‎سعود نمی‎شود.

وی تاکید کرد: ده‎ها کشور و سازمان بین المللی اقدامات ظالمانه آل‎خلیفه را در قالب بیانیه و پیام‎های مختلف محکوم کرده‎اند اما این رژیم همچنان به فعالیت‎های شنیع خود علیه مردم بحرین ادامه می‎دهد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: با ورود اقوام وحشی به کشورهای منطقه، خشک و تر در آتش جنگ می‎سوزند و مردم بی‎گناه قلع و قمع می‎شوند.

وی با بیان اینکه ملت بحرین همیشه در طول انقلاب خواهان اصلاحات و احقاق حقوق خود بودند، گفت: آل‎خلیفه به جای حل مشکلات بحرین گزینه سرکوب بی‎رحمانه آنان را با ورود نیروهای سپر جزیره، استخدام مزدوران خارجی، تعرض به ناموس مردم و بازداشت علما درپیش گرفته است اما مردم با صبر بسیار همواره بر مسالمت آمیز بودن انقلاب تاکید می‎کنند./994/ب۹۲۱/ف

ارسال نظرات