۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۱۴۰۱۱
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

چهره امر به معروف را با پرداختن به مسائل جزئی مخدوش نکنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی گفت:‌ علت اینکه امر به معروف در جامعه کمرنگ شده این است که دشمن با استفاده از تبلیغات و رسانه هایش بسیار نیرومند عمل می کند و با بمباران فکری، نارواها را روا جلوه می دهد.
کلباسی

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه جامعه هنگامی مفید و سازنده خواهد بود که درصدد اصلاح خود باشد، گفت: همانطور که اگر یک فرد به فکر سلامتی خود نباشد به انواع آسیب های جسمی و روحی دچار خواهد شد، بر جامعه اسلامی هم اگر روند اصلاحی حاکم نباشد به یقین با مشکلات و آسیب های جدی روبه رو خواهد شد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به یک سلسله مسائل جزئی سبب خدشه دارشدن چهره آن می شود، اظهار داشت: همانطور که واجبات و محرمات مراتب مختلف دارند، امر به معروف و نهی از منکر هم مراتب گوناگونی دارد و باید دانست مسائل اصلی آن بسیار مهم تر از مسائل فرعی اش است.

وی ادامه داد: ‌امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه خاص نیست، بلکه یک پدیده اجتماعی بوده و همگان باید با مبانی آن آشنا باشند و آن را به عنوان یک وظیفه عمومی قبول کنند.

اصلاح جامعه مبتنی بر حساسیت عمومی مردم نسبت به مسائل

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی راهکار فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را اینگونه توصیف کرد: اگر آحاد مختلف جامعه حساسیت عمومی نداشته باشند و نسبت به کسانی که پا از قانون فراتر می گذارند متعرض نشوند، هیچگونه فرهنگ سازی در عرصه امر به معروف بوجود نخواهد آمد.

امر به معروف ضامن سلامت و سعادت جامعه است

رییس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در معنای صحیح خودش ضامن سلامت و سعادت جامعه است؛ اگر حساسیت عمومی نباشد جامعه در همه زمینه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خانواده و غیره با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد.

عامل کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه تبلیغات گسترده رسانه های دشمن است

وی در پایان یاد آور شد: علت اینکه امر به معروف در جامعه کمرنگ شده این است که از یک سو دشمن با استفاده از تبلیغات و رسانه هایش بسیار نیرومند عمل می کند و با بمباران اعتقادات نادرست، نارواها را روا جلوه داده و خلقیات را در جامعه دگرگون می سازد، از سوی دیگر هم افراد در جامعه بیشتر بر ظواهر متمرکز شده اند و در عرصه امر به معروف عملکرد نامناسبی دارند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات