۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۱۴۰۱۰
مشاور زن و خانواده در امور فقهی معاونت ریاست جمهوری:

سیره اهل بیت بهترین الگو برای کسب مهارتهای زندگی و خودشناسی است

مشاور زن و خانواده در امور فقهی معاونت ریاست جمهوری گفت: سراسر زندگی ائمه بهترین الگو برای مهارت آموزی در ابعاد و زوایای زندگی فرد مسلمان است.
نشست تخصصی کتابخوان در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست تخصصی کتابخوان هاو فرهنگ کتاب، امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور مجتهده صفاتی و جمعی از مسؤولین و نویسندگان مطرح کشوری و صاحب نظران عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
در این نشست خانم صفاتی، مشاور امور زن و خانواده در امور فقهی معاونت ریاست جمهوری گفت: سراسر زندگی ائمه مهارت آموزی در ابعاد و زوایای زندگی برای مسلمان و جامعه است.

وی بیان داشت : مهارت به نوعی خودشناسی است که انسان خود را بشناسد و نسبت به خود، آگاهی پیدا کند.

خانم صفاتی در ادامه اظهار داشت: خودشناسی و خودآگاهی نسبت به مخاطب شناسی دو مولفه در زندگی فردی و اجتماعی است.

مشاور زن و امور خانواده در امور فقهی معاونت ریاست جمهوری تصریح کرد: زندگی اهل بیت، بهترین الگو برای مهارت های زندگی است.

وی با بیان اینکه خودشناسی تنها راهی است که انسان را رهبری می کند و او را به سرچشمه زلال معرفت می رساند، مطرح کرد: ما باید در راستای شکوفایی استعدادها تلاش مضاعف داشته باشیم.

خانم صفاتی اذعان کرد: همه تلاش ائمه رساندن مردم به خودشناسی و در نهایت خداشناسی بود تا انسانها استعداد درونی خود و روح الهی خود را پیدا کنند.
مشاور زن و خانواده در امورفقهی معاونت ریاست جمهوری، سر خلقت انسان، شناخت ذات اقدس حق است.

وی اظهار داشت: اگر انسان در طریق الی الله قدم بردارد باید به جایی می رسد که خدا را ملاقات کند؛ خداوند انسان را خلق کرد تا به این مقام برسد.

این استاد حوزه گفت: تکالیفی که خدا به انسان داده، نوعی اطهار محبت و لطف خداست.

وی ابراز داشت: امام رضا(ع) را عالم آل محمد می دانند، چرا که امام رضا(ع) از لحاظ علمی عبادت را در تفکر و عقلانیت و حتی مهمتر از نماز و روزه می دانستند.

خانم صفاتی گفت: کسی که علم داشته باشد ولی حلم نداشته باشد، از دین چیزی نفهمیده است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام شریعتی طبا مسؤول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد: بدون تردید رسیدن به کرامت واقعی و دستیابی به سبک زندگی شایسته اسلامی و قرآنی نیاز به شناخت و آگاهی دارد که از طریق کتابخوانی حاصل می شود.

وی ادامه داد: نویسند باید تمام هنرش را برای نوشتن کتاب های اثربخش و جذاب به خرج دهد.

گفتنی است در این مراسم محمدرضا شرفی و مژگان شیخی به بیان سخنانی در رابطه با مطالعه پرداختند./9705/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات