۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۰۰۵
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

آیت‌الله مشکینی اعتقاد به ولایت فقیه را اجتهادا قبول داشت

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی اعتقاد به ولایت فقیه را اجتهادا قبول داشت، گفت: ایشان بر این عقیده که همه اقدامات باید حول محور ولایت فقیه انجام بپذیرد تاکید داشت و قطع رابطه وی با مرحوم منتظری نیز بر همین دلیل استوار بود.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز در مراسم بزرگداشت عالم نستوه آیت الله مشکینی که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: به دستور امام راحل پنجم مرداد آیت‌الله طالقانی نخستین نمازجمعه را در تهران اقامه کرد.

وی افزود: امسال سالگشت اقامه نماز جمعه با سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی همزمان شده است بر همین اساس در سراسر استان‌ها با برگزاری برنامه‌های نماز جمعه نام امام جمعه قم آیت الله مشکینی نهم گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه ایشان دارای شخصیتی جامع بود، ابراز کرد: آیت الله مشکینی به عنوان استادی برجسته 60 سال در حوزه‌های علمیه تدریس داشت و شاگردان بسیاری از محضر ایشان کسب فیض کردند امروز بسیاری از نمایندگان مجلس خبرگان و ائمه جماعات کشور از شاگردان ایشان هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه آیت الله مشکینی در همه عرصه‌ها فردی و اجتماعی فعال و پرکار بود، گفت: تالیف بیش از 50 جلد نشان از تلاش شبانه روزی این عالم وارسته دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی در زمینه جمع آوری احادیث خدمت بزرگ و ارزنده‌ای به جهان تشیع کرده است، عنوان کرد: اقدام این عالم بزرگ شباهت بسیاری به اقدامات علامه مجلسی دارد، کسانی که فارغ از جنجالهای سیاسی عمر خود را وقف به ترویج فرهنگ اسلامی می‌کنند جایگاه رفیعی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر اینکه شیوه‌های تدریس آیت الله مشکینی باید برای اساتید حوزه و دانشگاه تبیین شود، اظهار داشت: ترویج اخلاق عملی از ضروریات امروز حوزه‌های علمیه است بر همین اساس تشریح شخصیت اخلاقی آیت‌الله مشکینی کمک شایانی در این امر خواهد داشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره زهد و سیاستمداری آیت‌الله مشکینی، گفت: ایشان در حوزه برخلاف کسانی که شعار جدایی دین از سیاست سر می‌دادند در متن سیاست کشور حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مشکینی اعتقاد به ولایت فقیه را اجتهادا قبول داشت، بیان کرد: ایشان بر این عقیده که همه اقدامات باید حول محور ولایت فقیه انجام بپذیرد تاکید داشت و قطع رابطه وی با مرحوم منتظری نیز بر همین دلیل استوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه آیت الله مشکینی یک سیاستمدار با اخلاق بود، خاطر نشان کرد: ایشان معتقد بود سیاست باید در اختیار اخلاق باشد، بر همین اساس اخلاق ایشان در دوران طلبگی با زمانی که در سمت‌های مختلف کشوری در حال خدمت بود هیچ فرقی نداشت؛ بنابراین امروز لازم است آیت الله مشکینی الگوی اخلاقی سیاستمداران کشورمان قرار بگیرند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات