۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۳۹۸۸
با برگزاری آیین تودیع و معارفه؛

مدیر جدید حوزه علمیه شهرستان بابل معرفی شد

طی مراسمی در دفتر امام جمعه شهرستان بابل حجت الاسلام حسین عباسی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه شهرستان بابل معرفی شد.
معرفی مدیر حوزه علمیه بابل معرفی مدیر حوزه علمیه بابل معرفی مدیر حوزه علمیه بابل معرفی مدیر حوزه علمیه بابل معرفی مدیر حوزه علمیه بابل معرفی مدیر حوزه علمیه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل با حضور حجت الاسلام مجتبی فاضل، مسؤول امور صیانتی حوزه های علمیه کشور، معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه بابل، مدیران مدارس علمیه شهرستان و جمعی از اساتید در دفتر امام جمعه بابل برگزار و حجت الاسلام حسین عباسی به عنوان مسؤول جدید حوزه علمیه شهرستان بابل معرفی شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل با بیان پیشینه ای از تاریخچه فعالیت های حوزوی در شهرستان بابل، گفت: حوزه علمیه بابل دارای قدمت نزدیک به 400 سال است و از گذشته تاکنون از مراکز مهم فقهی و حوزوی شناخته می شد.

وی افزود: در گذشته 16 مدرسه علمیه در سطح شهرستان بابل فعالیت می کردند و علما، فقها و مراجع بزرگی از این شهرستان به جهان اسلام معرفی شدند.

امام جمعه بابل با اشاره به دایر بودن کرسی دروس خارج فقه در مدارس علمیه بابل در زمان علامه شیخ کبیر، اظهار داشت: بر اساس تاریخ حوزه علمیه بابل در زمان علامه شیخ کبیر و ملا نصیرا در این شهر بیش از دو هزار مجتهد حضور داشتند و این شهرستان به عنوان قطب فقاهت و مرکز علمی شناخته می شد.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه دارالمومنین بابل علمایی مانند آیت الله سعیدالعلما بارفروشی و علامه اشرفی صاحبان کرسی و درس بودند و علمای بزرگواری مانند مرحوم آیت الله بهشتی، آیت الله فاضل، آیت الله حسینی و مرحوم آیت الله روحانی نیز در سه دهه اخیر از افتخارات حوزه علمیه بابل محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که در حال حاضر 6 مدرسه علمیه برادران شهرستان بابل فعال هستند، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه شهرستان بابل دارای رتبه های ممتاز در زمینه های مختلف و تربیت طلاب  و روحانیون برجسته هستند و باید این روند که با تلاش مجموعه علما و تلاشگران این عرصه به دست آمده است، روند متعالی خود را ادامه دهد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام پور اکبر در زمان تصدی مدیریت حوزه علمیه بابل، گفت: تلاش ها و خدمات خالصانه و صادقانه حجت الاسلام پور اکبر در مدیریت حوزه علمیه بابل موجب کسب موفقیت های برجسته ای در سطح کشور شد و امیدواریم با حضور حجت الاسلام عباسی این روند ادامه یابد.

وی با آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام پور اکبر در تصدی امامت جمعه شهرستان تنکابن، تصریح کرد: حجت الاسلام پور اکبر  از افتخارات شهرستان بابل هستند که هم در سنگر حوزه علمیه، هم در سنگر دفاع مقدس و هم در امامت جمعه از چهره های موفق و درخشان بودند.

در ادامه حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر سابق حوزه علمیه بابل با تقدیر از حمایت های امام جمعه بابل، تلاش های معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه بابل و مجموعه مدیران مدارس، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه در سطح مدارس برادران شهرستان بابل فعالیت می کنند و خوشبختانه کسب رتبه های برتر در آزمون های حوزه علمیه و نیز جشنواره های مختلف نشان از تلاش ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل در این شهرستان است.

گفتنی است؛ شهرستان بابل با داشتن 6 مدرسه علمیه برادران و 4 مدرسه علمیه خواهران، دارای مرکز مدیریت مستقل از استان مازندران و تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور است./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات