۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۱۳۹۸۶
آیت الله ری شهری:

آیت الله مشکینی در تعلیم و تربیت طلاب فردی نوگرا بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله مشکینی عالمی نوگرا بود، گفت: آن مرحوم در حوزه تعلیم و تدریس از روشهای جدیدی برای آموزش طلبه‌ها استفاده می‌کرد.
آیت الله ری شهری

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم بزرگداشت عالم نستوه آیت الله مشکینی که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در دو مکان رحمت الهی به طور ویژه نازل می‌شود و کسانی که حاضر در آن محفل باشند مشمول رحمت الهی می‌شوند.

وی افزود: نخست محفل‌هایی‌اند که علما در آن یاد می‌شوند و دیگر زمانی است که انسان از غیر دل بریده و با همه وجود به خداوند متعال توجه می‌کند.

آیت الله محمدی ری شهری درخصوص اهداف برگزاری این گونه از جلسات، بیان داشت: هدف از برگزاری چنین جلساتی افزون بر تجلیل و تکریم علما الگوگیری و بهره‌مندی از روش و سیره آنان است.

تولیت آسان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آیت الله مشکینی را بهترین اسوه‌ در عصر حاضر دانست و ابراز کرد: برگزاری این گونه بزرگداشت‌ها و معرفی علما به عنوان الگوی اخلاقی برای همگان به ویژه طلاب مکتب جعفری ارزشمند و مفید خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله مشکینی در بسیاری از زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و علمی اسوه بودند.

وی با بیان اینکه درباره سیره عملی آیت‌الله مشکینی سخنان و مطالب فراوانی بیان شده و متاسفانه موضوعی که امروز مغفول مانده در زمینه هنر نوشتاری ایشان است، گفت: گفتار و نوشتار آیت‌ الله مشکینی با توجه به نیاز جامعه صورت می‌پذیرفت.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه آیت الله مشکینی عالمی نوگرا بود، عنوان کرد: ایشان در حوزه تعلیم و تدریس از روشهای جدیدی برای آموزش طلبه‌ها استفاده می‌کرد و بسیار انتقاد پذیر بود و مشتاقانه از نقدهای منصفانه استقبال می‌کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: انتقادپذیر بودن بسیاری از مشکلات امروز جامعه را رفع می‌کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به دیگر شاخصه‌های نیکوی آیت‌الله مشکینی، خاطر نشان کرد: ایشان عاشق امام راحل بود و به وحدت و اتحاد تاکید ویژه داشت. این عالم مجاهد و یار دیرین امام راحل پس از رحلت معمار کبیر انقلاب با تبعیت از رهبر معظم انقلاب حول محور ولایت قرار داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات