۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۳۹۷۸
الازهر مصر:

هدف مرکز جهانی فتوای الکترونیکی مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی است

سرپرست مرکز جهانی فتوای الکترونیکی الازهر وظیفه این سازمان را مبارزه با خشونت و افراط گرایی برشمرد.
الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف عامر سرپرست مرکز جهانی فتوای الکترونیکی الازهر مصر ظهر امروز چهارشنبه میزبان سوریبان کامارا سفیر غنا در مصر بود.

کامارا در این دیدار با اشاره به جایگاه الازهر در میان مسلمانان تاکید کرد که الازهر نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان ایفا می‌کند زیرا این نهاد دینی، ترجمه حقیقی اسلام رحمانی و مرجع اول مسلمانان جهان است.

در همین راستا یوسف عامر ضمن خوشامدگویی به سفیر غنا در قاهره خاطر نشان کرد: وظیفه مرکز جهانی فتوای الازهر مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی است که سال‌های متمادی بشر از آن رنج می‌برد.

عامر افزود: خشونت و افراط آنگونه که برخی گمان می‌کنند مولود یک روز نیست بلکه نتیجه سال‌ها ترویج خشونت در سایه نفی سایر نظرات است.

وی تصریح کرد: الازهر تلاش فراوانی را برای گسترش اسلام صحیح و مبارزه با خشونت و تروریسم انجام داده است. رصد فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی مانند بوکوحرام و داعش و هشدار به جوانان از دیگر اقدامات الازهر در مبارزه با تروریسم است.

محمد عبدالفضیل مسؤول دیده‌بان زبان‌های بیگانه الازهر نیز در این دیدار تاسیس این مرکز را در نوع خود بی‌نظیر دانسته و اظهار داشت: هدف از راه اندازی این مرکز ارتباط با تمامی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در مسیر مبارزه با خشونت، تروریسم و پدیده اسلام‌هراسی است.

عبدالفضیل تاکید کرد که کارگروهی از متخصصان و پژوهشگران زبان‌دان در عرصه تمدن و فرهنگ اسلامی ضمن رصد آخرین فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی، با انتشار مطبوعات به زبان‌های مختلف به پاسخ شبهات گروهک‌های تروریستی می‌پردازند./981/ب902/ر

ارسال نظرات