۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۹۷۱
آیت‌الله استادی:

تالیفات آیت‌الله مشکینی برای طلاب جویای علم بسیار مفید و کاربردی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله مشکینی در نوشتن کتابهایی که به درد طلبه‌ها بخورد دقت ویژه داشت، گفت: کتابهای ایشان برای طلاب جویای علم بسیار مفید و کاربردی است.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در آیین گرامیداشت آیت‌الله مشکینی و مفسر و مترجم قرآن کریم که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: آیت‌الله مشکینی برجستگی‌های خاص و مشهودی داشت.

وی افزود: منبر آیت‌الله مشکینی از پر جمعیت‌ترین منابر و کلاس درس اخلاقشان از منحصر به فردترین کلاسها بود.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه کلاس اخلاق ایشان بسیار گیرا و اثر گذار بود، ابراز داشت: ایشان دارای نفس بود، آیت الله مشکینی انقلابی جوان بود چرا که جوان در تکاپو و فعالیت نظیر ندارد و ایشان نیز در زمینه تبلیغ انقلاب فردی خسته ناپذیر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ایشان با این حال که در مسائل سیاسی دخالت داشت و در زمان رژیم ستم شاهی مدام در تبعید به سر می‌برد ولی هرگز دست از تدریس و تبلیغ برنداشت و 60 جلد کتاب ارزشمند تالیف کرد.

آیت‌الله استادی اضافه کرد: آیت الله مشکینی سلیقه خاصی در نوشتن کتابها داشت ایشان عقیده‌اش این بود که کتاب باید کاربردی نوشته شود تا ماندگار باشد؛ از این رو در نوشتن کتابهایی که به درد طلبه‌ها بخورد دقت ویژه می‌کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله مشکینی در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم، اظهار داشت: آیت الله مشکینی با ترجمه قرآن کریم قصد داشت ترجمه آن را به صورت ساده و روان باشد تا همه مردم بتوانند آیات الهی را درک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت‌الله مشکینی در آخرین سالهای عمر مبارکشان به تفسیر آیات الهی پرداخت، تصریح کرد: ایشان موفق شد 18 جزء قرآن را تفسیر کند اما عمر وی اجازه نداد که این تفسیر را به اتمام برساند.

آیت‌الله استادی در پایان خاطر نشان کرد: آیت الله مشکینی به این فکر بود که تفسیر خلاصه‌ای بنویسند و در اختیار مردم قرار دهد به همین دلیل نام "تفسیر روان برای جوان" را برای کتاب تفسیرشان انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: کتابهای ایشان برای طلاب جویای علم بسیار مفید و کاربردی است اما برای مردم عادی ترجمه کتاب های ایشان توصیه می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات