۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۱۳۹۵۲
امام جمعه هفتکل:

دشمنان اسلام درصدد ضربه زدن به مکتب ناب اهل بیت هستند

امام جمعه هفتکل گفت: دشمنان اسلام در صدد ضربه زدن به فرهنگ ناب شیعه هستند که مقابله با این هدف شوم همت مسؤولان و فعالان فرهنگی را می طلبد.
خلیلی

حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتکل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت به تمامی شیعیان جهان، اظهار داشت: دو شخصیت بزرگوار نهاد اسلام یعنی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) که مایه خیر وبرکت ایران اسلامی شدند، یکی از عوامل اصلی جایگاه ایران به عنوان پایگاه شیعه در جهان هستند.

امام جمعه هفتکل در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و امامزدگان شریف و بزرگوار به ام القرای جهان اسلام و مروج فرهنگ اسلام ناب در دنیای امروزی تبدیل شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتکل ابراز داشت: آیت الله جوادی آملی می فرماید: درس خواندن در حوزه با برکت است، اما در کنار بی بی دوعالم فاطمه معصومه(س) انسان درس را بهتر متوجه می شود.

حجت الاسلام خلیلی درباره جایگاه با ارزش مشهد مقدس در جهان اسلام به برکت حضور علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) درباره جایگاه رفیع مشهد مقدس فرمود پایتخت ایران اسلامی و کشور ما مشهد مقدس امام رضا(ع) بوده  و این امام همام مایه افتخار همه شیعیان عالم به ویژه کشور ما است.

وی درباره جایگاه زائرین امام رضا(ع) از منظر روایات واحادیث، تصریح کرد: در اغلب احادیث و روایات اشاره شده که جایگاه زائرین حرم علی بن موسی الرضا(ع) از دیگر زائرین مکان های بقاع متبرکه دیگر، یک درجه بالاتر است که این نشان دهنده عظمت این امام رئوف درمیان اهل بیت(ع) است.

امام جمعه هفتکل با اشاره به اهمیت به مسائل فرهنگی وتوجه به بقاع متبرکه، تاکید کرد: با توجه به اینکه امامزداگان بزرگوار ما به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار هستند، می طلبد که مسؤولان و فعالان فرهنگی کشور ما در  زمینه ترویج مکتب این بزرگواران تلاش های بیشتری داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتکل خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام درحال حاضر با همه قوا به فرهنگ ومکتب اهل بیت هجمه آورده و درصدد متوقف کردن فرهنگ ناب شیعه در جهان امروزی هستند.

حجت الاسلام خلیلی با انتقاد از بی توجهی مسؤولان به مسئله فرهنگ و تخصیص بودجه اندک به این مقوله مهم اظهار داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و شیعه لازم است در راه نشر فرهنگ اهل بیت تمام توانمان را به کار بگیریم.

وی در پایان گفت: فرقه ضاله وهابیت خبیث با اعتقاد غلطی که دارند برای تبلیغ این عقاید دروغشان هزینه های هنگفتی خرج می کنند؛ اما متاسفانه مسؤولان ما در راه ترویج فرهنگ صحیح و کامل ترین فرهنگ یعنی اسلام و شیعه بودجه بسیار کمی را اختصاص می دهند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات