۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۳۹۴۶
با حضور اقشار مختلف مردم؛

آیین بزرگداشت آیت الله مشکینی در شهر ری برگزار شد

آیین بزرگداشت آیت الله مشکینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آیت الله مشکینی

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت عالم نستوه آیت الله مشکینی امروز با حضور آیات محمدی ریشهری و استادی، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، علما، مدیران حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار شهرری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط مجتبی محمد بیگی  و مرثیه سرایی رمضانپور آغاز و در ادامه آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هدف از چنین جلسات ترویج سیره و روش بزرگان و الگوگیری از آنان است.

وی افزود: علما بر گردن همه ما حق دارند و آیت الله مشکینی اسوه علم، عمل و زهد بودند. ایشان در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز الگو بودند.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه سلوک و رفتار آیت الله مشکینی سراسر درس بود، ابراز کرد: آیت الله مشکینی عالم به زمان خود بود و براساس نیاز جامعه سخن می‌گفتند و قلم می‌زد.

در ادامه آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کرسی درس آیت‌الله مشکینی از پر جمعیت‌ترین کلاسهای حوزه‌های علمیه بود.

وی افزود: ایشان صاحبت نفس بودند و بسیار سوزناک روضه خوانی می‌کردند.

آیت الله استادی با بیان اینکه آیت الله مشکینی یک فرد انقلابی بود، ابراز کرد: ایشان همانند جوانان انقلابی دارای انگیزه بالا در تبلیغ انقلاب بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله مشکینی با این حال که در سیاست دخالت می‌کرد و مدام تبعید می‌شد اما هرگز دست از ندریس بر نداشت، گفت: آیت الله مشکینی هنگام نوشن کتاب به ماندگاری آن بسیار توجه داشت./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات