۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۳۹۴۱
آیت الله مهدوی:

آمریکایی ها از گول زدن مسؤولان ما در برجام خوشحال هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر آمریکائی ها با وضع کردن تحریم های جدید و از این که توانستند مسؤولان را گول بزنند بسیار خوشحال هستند و ما را مورد تمسخر قرار می دهند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در حوزه علمیه صدر بازار برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) هادیان جزئی انسان ها هستند.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء، آیه دوم که می فرماید«وَآتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِی إِسْرَائِیلَ أَلا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِی وَکِیلا» را تلاوت کرد و افزود: این آیه بیان می دارد که حضرت موسی(ع) بر این مسأله که کسی نباید به جز خداوند وکیلی را برای خودش انتخاب کند، هدایت کرده است، همچنین می فرماید، برای قوم بنی اسرائیل دو هادی ارسال شده است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: برخی از انبیای الهی با وجود این که نبی بوده اند و از احکام الهی اطلاع داشته اند از کتاب آسمانی نیز برخوردار بوده اند؛ همه کتاب های آسمانی به جز قرآن در چهارچوب متن در الواحی بر پیامبران نازل می شده است؛ قرآن از جانب جبرئیل برای پیامبر(ص) قرائت می شده و پیامبر(ص) الفاظ را بر زبانشان جاری می کردند و کاتبان وحی آن ها را می نوشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وجود دو هادی یعنی حضرت موسی(ع) و تورات برای قوم بنی اسرائیل برای این است که قوانین کلی تحت عنوان کتاب نازل می شده و قوانین جزئی با وجود یک شخص تشریح می شده است؛ قوانین کلی به دلیل این که در کتاب صامت نازل می شده اند قابل سوء استفاده هستند ولی قوانین جزئی به دلیل این که در وجودی ناطق تبیین می شوند غیر قابل سوء استفاده خواهند بود.   

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به منقولات تاریخی و روایی خاطرنشان کرد: قوم بنی اسرائیل بعد از رحلت حضرت موسی(ع) به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند که هفتاد فرقه گمراه بودند و تنها یک فرقه پیرو راستین حضرت موسی(ع) باقی ماندند؛ پیروان حضرت عیسی(ع) بعد از رحلت پیامبرشان به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که تنها یک فرقه از آئین حقیقی مسیحیت پیروی می کردند و امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص) به هفتاد و سه فرقه تقسیم شدند که تنها شیعیان بر سنت حقیقی پیامبر(ع) که تمسک به ثقلین بود باقی ماندند و بقیه گمراه شدند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: قرآن با داشتن قوانین کلی به دلیل صامت بودن اشخاصی که حقیقتاً از آن پیروی نمی کنند را مطرود نمی کند ولی امام معصوم(ع) به دلیل ناطق بودن افرادی که برخلاف مبانی دین مسائلی را مطرح می کنند مطرود می کند؛ در سنگی که اخیراً آن را پیدا کرده اند دست نوشته ای از حضرت داوود(ع) وجود دارد که مردم آخرالزمان را به پیروی از امیر مؤمنان(ع) سفارش کرده اند.

وی گفت: استاد خطاطی زمانی که می خواهد به شاگردانش خطاطی آموزش بدهد در ابتدا قوانین کلی را بیان می کند و سپس دست نوشته ای را روی تابلو می نویسد تا شاگردان دست نوشته خودشان را با آن دست نوشته تطبیق بدهند؛ قرآن نیز در آیه ای می فرماید، تقوای الهی پیشه کنید و در این راستا همراه صادقین یعنی اهل بیت(ع) باشید.

آیت الله مهدوی در پایان اذعان کرد: رمز توکل در سه چیز است، علم، قدرت و رأفت؛ بچه ای که دستش را به پدرش می دهد می داند که پدرش علم به ناتوانی او دارد همچنین قدرت دستگیری از او را دارد و سوم نسبت به او مهربان است؛ اگر بداند پدرش نسبت به او نامهربان است هرگز دستش را به او نمی دهد چون می داند ممکن است پدر نامهربانش دستش را رها کند و او زمین بخورد و مورد تمسخر قرار بگیرد؛ در حال حاضر آمریکائی ها با وضع کردن تحریم های جدید و از این که توانستند مسؤولان را گول بزنند بسیار خوشحال هستند و ما را مورد تمسخر قرار می دهند./867/پ202/ب1

ارسال نظرات