۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۱۳۹۳۹
رییس تبلیغات اسلامی قزوین:

بهره مندی از موهبت خانواده سالم درگرو رعایت موازین قرآنی است

رییس تبلیغات اسلامی قزوین ایجاد خانواده سالم را مشروط به رعایت موازین قرآنی دانست و گفت: خانواده‌ای سالم و موفق است که سبک زندگی خود را بر چهارچوب اصول قرآن و اسلام قرار دهد.
حجت الاسلام موسی صفی خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام موسی صفی‌خانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین ظهر امروز در مسجد جامع المهدی قزوین با اشاره به نقش خانواده در اسلام گفت: خانواده یکی از محوری‌ترین و کامل‌ترین نهادهای تعیین کننده اهداف و آرمان‌های متعالی یک جامعه است؛ از این رو جامعه‌ای سالم است که خانواده در آن جامعه از تحکیم و قدرت برخوردار باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در تحیم پیوندهای خانوادگی افزود: زنان در خانواده از آن نظر که مسؤولیت تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند می‌توانند در تقویت بنیان خانواده اثرگزار باشند از این رو توجه به سیره زندگی ائمه معصومین(ع) و آشنایی با اصول قرآنی پیرامون این امر بسیار سازنده و موثر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه ایجاد یک خانواده سالم را مشروط به رعایت موازین قرآنی دانست و اظهار کرد: خانواده‌ای سالم و موفق است که سبک زندگی خود را بر چارچوب اصول قرآن و اسلام قرار دهد و با معیارهای زندگی اهل بیت(ع) مطابق کند در این صورت است که خانواده از آسیب‌ها و چالش‌ها در امان مانده و می‌تواند به سعادت اخروی دست پیدا کند.

وی در ادامه هدف دشمن را از بین بردن هویت فرهنگی خانواده‌ها و تزلزل بنیان آنها دانست و ابراز کرد: یکی از اهداف پلید دشمن تخریب نظام مقدس خانواده است دشمن تمام سازها و ابزارهای خود را به کار گرفته تا نظام خانواده را از درون متلاشی کند و بر پیکره آن ضربه ای سهمگین وارد سازد.

حجت الاسلام صفی خانی در ادامه آگاهی از نیرنگ های دشمن را بسیار ضروری و لازم دانست و اظهار کرد: امروز خانواده‌ها باید بدانند که دشمن از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی درصدد است الگوهای فرهنگ غربی را به جامعه ایرانی وارد کند و آنها را نسبت به فرهنگ خودی بیگانه کند؛ اما شناخت این نقشه‌ها و آگاهی از برنامه‌های دشمن می‌تواند از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: مهمتر از تشکیل خانواده که شاید به سرعت و سادگی انجام گیرد تحکیم و استحکام و استمرار این نهاد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رییس تبلیغات اسلامی قزوین گفت: متاسفانه در جوامع بشری امروز بحرانی به نام بحران اخلاقی در خانه و خانواده شکل گرفته که این موضوع باید زنگ خطری برای همه خانواده های ایرانی باشد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات