۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۱۳۹۲۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

انتصاب روساي كميته هاي بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز، مزين شدن نام ۱۵۸ هزار هرمزگاني به نام ها و القاب معصومه و ساخت ۵۷۰۰ واحد مسکن روستایی توسط سپاه در هفت استان محروم از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، طي احكام جداگانه اي از سوي جاسم جادري استاندار هرمزگان، مسؤولان كميته هاي هفتگانه و اعضاي ستاد برگزاري بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز كشور در استان هرمزگان منصوب شدند. 

علي رئوفي، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان و قائم مقام استاندار در بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز كشور در اين رابطه افزود: به منظورتسريع در برنامه ريزي هاي برگزاري بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز با عنوان « نماز و فضاي مجازي» به ميزباني استان درسال جاري احكام مسئولين كميته ها هفتگانه اجلاس و اعضاي ستاد مركزي برگزاري بيست وششمين اجلاس سراسري نماز ازسوي دكتر جاسم جادري استاندار هرمزگان صادر شد.

وی نماز ادامه داد: استاندار هرمزگان طي احكام جداگانه اي مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي استان را به سمت مسؤول كميته علمي، پژوهشي بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز با عنوان «نماز و فضاي مجازي»، مديركل آموزش و پروش استان را به سمت مسؤول كميته فرهنگي اجلاس سراسري نماز، مديركل تبليغات اسلامي استان به سمت مسؤول كميته تبليغات و اطلاع رساني اجلاس، مديركل بازرسي، ارزيابي عملكرد و امورحقوقي استانداري را به سمت مسؤول كميته ارزيابي اجلاس سراسري نماز، مديركل حراست استانداري را به سمت مسؤول حراست و حفاظت اجلاس سراسري نماز و حجت الاسلام فروزان نژاد را به سمت مسؤول دبيرخانه مركزي بيست وششمين اجلاس سراسري نماز با عنوان نماز وفضاي مجازي درهرمزگان منصوب كرد.
 
معاون هماهنگي اموراقتصادي وتوسعه منابع استانداري هرمزگان تصريح كرد: بيست و ششمين اجلاس سراسري از هفت كميته تخصصي شامل كميته علمي پژوهشي ، متشكل از صاحبنظران و كارشناسان برجسته دستگاه هاي عضو و متخصصين فضاي مجازي استان، كميته فرهنگي متشكل از نمايندگان تام الاختياردستگاه هاي فرهنگي و آموزشي استان با محوريت اداره كل آموزش و پرورش استان، كميته تبليغات و اطلاع رساني متشكل از مديران روابط عمومي صدا وسيما، ستاد اقامه نماز، فرهنگ و ارشاد اسلامي، ارتباطات و فناوري اطلاعات ، حوزه هنري و مركز رسانه اي سپاه با محوريت اداره كل تبلغات اسلامي استان ، كميته ارزشيابي متشكل از مديران كل ارزيابي عملكرد استانداري و اعضاي پيشنهادي ايشان با محوريت اداره كل بازرسي ، ارزيابي عملكرد و امور حقوقي استانداري ، كميته پشتيباني و خدمات متشكل از معاوانان اداري مالي و پشتيباني دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد برگزاري اجلاس با محوريت اداره كل اداري مالي استانداري ، كميته حراست و حفاظت متشكل از مديران حراست ستاد مركزي اقامه نماز، استانداري و شوراي تامين استان با محوريت اداره كل حراست استانداري  و دبيرخانه دائمي اجلاس كه مسئوليت آن با ستاد اقامه نماز استان است، تشكيل شده است.
 
رئوفي اظهار داشت: طي احكام جداگانه ديگري از سوي دكتر جاسم جادري استاندار هرمزگان، فرمانده سپاه استان، فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مديركل اطلاعات استان، شهردار بندرعباس ، فرماندار بندرعباس، رئيس حوزه هنري استان ، مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ، مديركل اوقاف و امور خيريه استان ، رئيس سازمان برنامه و بودجه استان و مدير كل صدا و سيماي مركز خليج فارس را به سمت اعضاي ستاد برگزاري بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز در استان هرمزگان منصوب شدند.
 
وي گفت: بيست و ششمين اجلاس سراسري نماز با عنوان « نماز و فضاي مجازي» اواخر آذرماه سال جاري به ميزباني استان هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار مي شود.

مزين شدن نام ۱۵۸ هزار هرمزگاني به نام ها و القاب معصومه(س)

 فرزاد افشاري نژاد مدير كل ثبت احوال هرمزگان ضمن تبريك فرارسيدن سالروز  ولادت حضرت معصومه(س) و تبريك روز دختر، به خصايص و سيره اخلاقي اين بانوي بزرگوار اشاره و افزود: القاب و اسامي همانند فاطمه، طاهره، حميده، محدثه و صديقه، فاطمه معصوم و مرضيه از جمله نام هاي منتسب به حضرت معصومه(س) هستند كه استفاده از آنها در نامگذاري كودكان مرسوم است.

وی گفت: از ابتداي فعاليت اين سازمان در هرمزگان تاكنون، براي بيش از ۱۵۸ هزار هرمزگاني در نامگذاري ها از القاب و اسامي حضرت معصومه (س) استفاده شده است.

مدير كل ثبت احوال هرمزگان با بيان اينكه از ابتداي كار ثبت احوال تاكنون 158 هزار و 90 نفر به اين اسامي و القاب در هرمزگان نامگذاري شده اند، عنوان کرد: از اين تعداد 106 هزار و 268 مورد نام مربوط به نام فاطمه، 19 هزار و 506 مورد مربوط به نام معصومه، 6 هزار و 682 مورد مربوط به طاهره، 4 هزار و 872 مورد محدثه، 8 هزار و 461 مورد صديقه و 9 هزار و 493 مورد مربوط به نام مرضيه است.
 
مدير كل ثبت احوال هرمزگان يادآور شد: همچنين از ابتداي سال 96 تاكنون، نيز 689 مورد دختر به نام ها و اسامي حضرت معصومه (س) در هرمزگان نامگذاري شده اند.
 
افشاري نژاد بیان کرد: اين در حاليست كه در مدت زمان مشابه سال گذشته، 725 نفر در هرمزگان به اين نام ها و اسامي نامگذاري شده اند.

ساخت ۵۷۰۰ واحد مسکن روستایی توسط سپاه در هفت استان محروم

 ابراهیم بازیان، مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در نشست با مسئولان مرتبط با ساخت مسکن مددجویی روستایی در سپاه و بسیج سازندگی استان هرمزگان از ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای هفت استان کشور توسط سپاه سازندگی با حدود ۶۰ درصد پیشرفت طرح خبرداد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مددجویی در این استان، با اشاره به مشارکت کمیته امداد و سپاه برای ساخت پنج هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی در روستاهای هفت استان کشور، افزود: تاکنون نزدیک به دو هزار و ۷۹۱  واحد مسکونی به مرحله تحویل کامل رسیده است که این رقم حدود ۶۰ درصد از کل واحدهای  مورد نظر در این طرح است.
 

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به سهمیه استان هرمزگان در طرح ساخت مسکن مددجویی روستایی مناطق محروم که برابر با ۷۹۵ واحد است، گفت: در این استان عملیات ساخت ۶۶۸ مورد از این واحدها شروع شده که نخستین واگذاری‌ها در شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون نیز ادامه دارد.
 
وی با اعلام اینکه هرمزگان از حیث اجرا و عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی مددجویی روستایی در بین هفت استانی که شامل این طرح هستند در رتبه نخست قرار دارد گفت: ۵۷۱ واحد مسکونی  در این استان به مرحله نازک‌کاری رسیده که در مجموع این طرح در هرمزگان دارای پیشرفت بیش از ۷۷ درصد است.
 
بازیان با بیان اینکه در این طرح از مددجویان اعتباری دریافت و یا کسر نشده است، گفت: این پروژه مسکن از جمله فعالیت‌های خاص کمیته امداد به شمار می‌رود که در نوع خود موفقیت آمیز نیز بوده است.
 

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ضمن تاکید بر تمرکز برای اتمام این طرح در استان هرمزگان گفت: مقرر شده بود این طرح طی یک سال به سرانجام برسد اما با گذشت چهار ماه از زمان مقرر، شاهد باقی ماندن بخشی از این طرح هستیم که انتظار می‌رود تا پایان شهریور ماه، کار به طور صد در صد به پایان برسد.
 
وی با اشاره به مشارکت نیروی دریایی سپاه و بسیج سازندگی استان در اجرای این واحدهای مسکونی، اظهار امیدواری کرد: همانطور که هرمزگان اکنون در رده نخست اجرای این طرح در میان هفت استان قرار دارد پیش بینی می شود که  نخستین استانی خواهد بود که این طرح در آن  به اتمام می رسد.
 
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در ادامه سفر دو روزه خود به هرمزگان با حضور در جزایر لارک و قشم از پروژه‌های مسکونی مددجویی روستایی در این جزایر بازدید و در نشستی با فرماندار این شهرستان و مسئولان محلی بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه های مسکونی مددجویی تاکید کرد.
 
بازیان با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت حمایت ۱۰ درصد فاقد مسکن هستند، گفت: در برنامه ششم امداد که امسال، در سال نخست آن قرار داریم مقرر شده با تامین ۱۵۰ هزار واحد مسکونی (در قالب خرید، ساخت، بهسازی و کمک به ودیعه) صف متقاضیان مسکن را کاهش دهیم.
 
وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی ۳۰۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز نیازمند بهسازی است، افزود: نسبت فاقدین مسکن در شهرها دو برابر روستاهاست و در روستاها نسبت واحدهای مسکونی نیازمند بهسازی، دو برابر مسکن های شهریست.
 
بازیان یادآور شد: کمیته امداد امسال تصمیم دارد عمده نیاز مددجویان به مسکن در شهرها را از طریق واگذاری تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه برطرف کند.
 
وی با اشاره به اهداف سفر و بازدید خود از شهرستان‌های هرمزگان، با بیان اینکه این استان در مبحث مسکن مددجویی دارای عملکرد مناسبی است، افزود: امسال در این استان ۱۶۰ میلیارد ریال در مبحث تامین مسکن مددجویان هزینه می‌شود که ۵۰ درصد از این اعتبار از محل کمک‌های مردمی و خیران تامین می‌شود.
 
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در دور جدید مدیریت کمیته امداد نگاهی متفاوت به تامین مسکن مددجویان در کشور حاکم شده و به همین دلیل است که در دو سال اخیر حرکت‌ها و برنامه‌های متفاوتی در حوزه تامین مسکن نیازمندان شاهد هستیم.
 
بازیان با بیان اینکه تامین مسکن مددجویی موضوعی فرا امدادی است، افزود: مسکن در واقع موضوعی چندبعدی و نیازمند کمک همه مسئولان در تمامی دستگاه‌های مربوطه است . البته در این سال‌ها تعامل خوبی در این حوزه شکل گرفته است.
 
وی به رایزنی رئیس کمیته امداد با استانداران در سراسر کشور برای تامین زمین و رفع سایر مشکلات مسکن اشاره کرد و افزود: شهرستان قشم برخلاف تصور برخی افراد، شهرستانی محروم به ویژه در حوزه روستایی محسوب می‌شود و نیازمند همت و تمرکز بیشتری برای رفع نارسایی‌های مرتبط با مسکن است.
 
بازیان با بیان اینکه در غرب قشم محرومیت‌های قابل توجهی را شاهد هستیم، افزود: طی طرح مسکن مددجویی در هرمزگان مقرر شده است که ۱۵۰ واحد مسکن برای محرومین قشم ساخته شود که تاکنون بخش قابل توجهی از این واحدها به اتمام رسیده است.
 

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به مبحث مهاجرپذیری جزیره قشم، افزود: اولویت اساسی در قشم باید رفع محرومیت از بومی‌ها و ساکنان اصلی جزیره باشد./۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات