۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۸۹۶
سردار غیب پرور:

کمک به دولت‌ها و صیانت از انقلاب اسلامی رسالت بسیج است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رسالت بسیج کمک به دولت‌ها است، گفت: رسالتی که ما برعهده داریم، صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهایش و مردمی کردن انقلاب به عنوان مهم‌ترین تجلی آن است.
غلامحسین غیب پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تکریم و معارفه مسؤولان جدید برخی از معاونت‌ها و قشرهای بسیج که امروز چهارشنبه (4 مرداد ماه) در لانه جاسوسی سابق برگزار شد با بیان اینکه مهمترین ماموریت بسیج توانمندسازی 20 هزار فرمانده پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور است اظهار کرد: امسال 150 هزار حلقه صالحین بسیج کیفی‌سازی می‌شوند، ما در بسیج به دنبال انجام کارهای اثربخش در هر حوزه‌ای هستیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که وجود دارد خاطرنشان کرد: در تمام  شهرهای کشور 325 محله را برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی مد نظر داریم که از بین آنها 70 محله با توافق وزارت کشور انتخاب شد، برای مثال شهرهای ملایر و فلاورجان برای الگوسازی در کاهش معضلات مرتبط با مواد مخدر انتخاب شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رسالت بسیج کمک به دولت‌ها است البته با رعایت چارچوب‌های بسیج و خط قرمزهایی که وجود دارد تاکید کرد: رسالتی که ما برعهده داریم، صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهایش و مردمی کردن انقلاب به عنوان مهم‌ترین تجلی آن است؛ یعنی مردم داری و مردم یاری با این باور که انقلاب اسلامی به برکت اسلام، ولایت فقیه و حضور پر معنای مردم به پیروزی رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه بنابراین اگر وجه مردمی انقلاب به معنای تام کلمه رعایت و تداوم پیدا کند، هیچ مشکلی نداریم و به دنبال آن فتح و ظفر قطعی می‌شود یادآور شد: حضور قوی مردم در صحنه نه در لفظ و تعارف بلکه به عنوان حقیقتی که باید به آن توجه کرد، بسیار مهم است، رمز موفقیت ما در انقلاب عموما و خصوصا در بسیج تحقق مردم سالاری دینی است.

سردار  غیب‌پرور یادآور شد: دشمن متوجه شده که نمی‌تواند در رهبری انقلاب نفوذی داشته باشد به همین علت آنجایی که می‌تواند نفوذ و استحاله داشته و تغییر اساسی هم ایجاد کند، بخش مردمی است، یعنی اگر باورهای مردم و ارزش‌های آن‌ها و نوع زندگی تغییر یابد و اقتصاد هم از بومی شدن خارج شود؛ مردمی مصرف‌گرا و رفاه‌طلب خواهیم داشت که احساس تعلقی به ارزش‌های دینی خود نمی‌کنند؛ مثلا حجاب را جدی نمی‌گیرند و نماز را سخیف می‌شمارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند مردم و متن جامعه را از دین تهی کند تصریح کرد: این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد؛ دشمن می‌خواهد آن چیزی که به عنوان آزادگی، بالندگی و لذت وجود دارد را در دین دنبال نکنید به همین خاطر مقابله با چنین تلاشی بصیرت، فهم، عمل انقلابی و کار تشکیلاتی لازم دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برکت خدا به ایستادگی ما است گفت: بسیج به عنوان یکی از خاکریزهای مهم بخشی از جبهه با اهمیت حق باید دائم تلاش کند تا حضور مردم در صحنه محقق شود بنابراین بسیج باید مملو از انسان‌های انقلابی، از خود گذشته و بی‌هیاهو باشد، اصل و اساس انقلاب اسلامی حرف زدن در حوزه فرهنگ بوده اگر تصور کنیم انقلاب در حوزه فرهنگ حرفی نداشت، انقلاب ما در نهایت همانند انقلاب کمونیستی می‌شد./۸۱۶/پ202/ب1

ارسال نظرات