۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۳۸۸۲

شکست لابی صهیونیست برای توقف راهپیمایی روز قدس در لندن

شهردار لندن در نامه‌ای خطاب به کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به‌عنوان برگزارکننده راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد که از حق برگزاری مسالمت‌آمیز این مراسم حمایت به عمل می‌آورد.
صادق خان شهردار لندن

به گزارش خبرگزاری رسا،  «صادق خان» شهردار لندن در نامه‌ای خطاب به کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به‌عنوان برگزارکننده راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد که از حق برگزاری مسالمت‌آمیز این مراسم حمایت به عمل می‌آورد.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد، نوشت: طرفداران رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا با فشار آوردن بر شهردار لندن از برگزاری راهپیمایی روز قدس جلوگیری کنند. با این‌حال صادق خان طی نامه‌ای به کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس تائید کرد که پلیس هیچ حادثه‌ای را در جریان مراسم سال جاری گزارش نکرده و بدین ترتیب او به ‌حق مردم برای برگزاری راهپیمایی روز قدس احترام می‌گذارد.

این بیانیه می‌افزاید: شهردار لندن همچنین از تعامل مثبت میان برگزارکنندگان این برنامه و متروپلیتین پلیس تقدیر کرد.

بر اساس این بیانیه، لابی صهیونیسم تلاش ‌کرد تا با استفاده از تاکتیک هراس پراکنی با تداوم برگزاری این مراسم مخالفت کند با این‌حال کمیسیون حقوق بشر اسلامی تأکید دارد که این راهبرد مانع از سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

راهپیمایی شکوهمند روز جهانی قدس در لندن با حضور شمار زیادی از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون،فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی در آخرین یکشنبه ماه مبارک رمضان، در لندن برگزار شد.

مسعود شجره رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی پیشتر گفته بود که تداوم در برگزاری راهپیمایی روز قدس سبب شده تا روز جهانی قدس در تقویم انگلیس جای خود را باز کند.

وی افزود: صهیونیست‌ها هر اقدامی را صورت می‌دهند تا افکار عمومی را نسبت به آرمان های روز جهانی قدس منحرف سازند. آنها تظاهر کنندگان روز قدس را به یهودستیز بودن و یا حمایت از تروریسم متهم می کنند. هر کس در هرکجای دنیا صهیونیست ها را به دلیل جنایات جنگی شان در اراضی اشغالی مورد انتقاد قرار دهد، او را به یهود ستیزی و تروریسم متهم می کنند. از نظر آنها، هر کس اسرائیل را مورد انتقاد قرار دهد، انسان نیست. این یک تاکتیک زورگویی که ما به آن تن نمی دهیم.

وی افزود: اما واقعیت این است که آنها در مقابل اراده مردم هیچ هستند. آنها بایستی بابت جنایت های جنگی و فجایعی که صورت داده اند پاسخگو باشند.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس عنوان کرد: در جریان مراسم امسال آنها از سه ماه پیش طی نامه ای به شهردار لندن خواستار توقف راهپیمایی روز قدس و مخالفت با به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله شدند و عنوان کردند که این اقدامات در حمایت از تروریسم است.

وی افزود: اما 32 تن از اساتید دانشگاه، گروه های ضد آپارتاید و مخالف رژیم صهیونیستی که اکثرا یهودی هستند، طی نامه ای سرگشاده به شهرداری لندن، حمایت خود را از برگزاری مراسم روز جهانی قدس اعلام کردند./994/ب101/ف

ارسال نظرات