۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۳۸۷۳
حجت الاسلام فرحزاد:

حضور بانوان در مشاغل مردانه یک بحران اجتماعی است

کارشناس خانواده یکی از تهدیدها و بحران های جامعه را ورود زنان به مشاغل مردانه برشمرد و گفت: امروز ورود زنان به این گونه مشاغل سخت و مردانه برای جامعه تبدیل به یک بحران شده است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه و کارشناس خانواده، در مراسم جشنی که پیش از ظهر امروز به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت، فاطمه معصومه در کتابخانه آیت الله حججی نجف آباد برگزار شد، درباره یکی از تعبیرهای بلند امام صادق(ع) درباره ذکر صلوات گفت: اگر فردی یک بار این ذکر را بگوید، خداوند هزار صلوات رحمت با هزار صف از ملائکه بر او نازل می کند.

وی با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت افزود: ارتباط و توسل به اهل بیت رمز موفقیت در زندگی است چنان که در روایات در فضیلت زیارت حضرت معصومه آمده، زیارت این بانو معادل بهشت و یا بهشت را بر انسان واجب می کند، که منظور زیارت بامعرفت است و دامنه شفاعت حضرت طبق روایات در روز قیامت، شامل حال تمام شیعیان می شود.

کارشناس برنامه سمت خدا درباره جایگاه شهر قم و مدفن حضرت فاطمه معصومه نیز بیان داشت: در روایت درباره جایگاه شهر قم آمده، که سه در از هشت در بهشت بهشت به قم باز می شود، و در آخرالزمان مکتبی از قم علوم اهل بیت را به همه جهان منتشر می سازد که اکنون مصداق این روایت را در حضور طلاب بیش از صد کشور جهان در قم شاهد هستیم که در حال تحصیل علوم دینی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روایت دیگری آمده قم آشیانه ما است و در آخرالزمان که فتنه ها زیاد می شود، اگر نتوانستید دین خود را حفظ کنید، به قم بروید و خود سرزمین قم و روات و علمایی که در این شهر بوده اند در ذیل روایات بسیاری از ائمه مورد تمجید و تکریم قرار گرفته اند که نشان از اهمیت این منطقه دارد.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه یکی از تهدیدها و بحران های جامعه را ورود زنان به مشاغل مردانه برشمرد و افزود: در شأن یک زن نیست که در کارهایی که خلاف شخصیت و روحیه او است، وارد شود و ورود زنان به این گونه مشاغل سخت و مردانه امروز برای جامعه تبدیل به یک بحران شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در برخی رسانه ها نیز شاهد هستیم از چنین زنانی که در مشاغلی چون راننده اتوبوس یا تریلر هستند، به عنوان الگو تقدیر می شود در حالی که این گونه مشاغل اهانت به شخصیت زن مسلمان و ورود فرهنگ غلط به جامعه است و شأن یک زن مسلمان طبق الگوهای اسلامی است که در محیط اجتماع در مشاغلی حاضر که کمترین ارتباط را با جنس مخالف داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یکی از رمزهای موفقیت در زندگی را ارتباط و مجالست با افراد مومن بیان کرد و گفت: در روایت است که پیامبر فرمود دوستی با یک مومن بزرگترین شعبه ایمان است و نقش دوست در زندگی انسان غوغا می کند و چنان تأثیری دارد مجالست با خوبان که انسان را از تعلیم و آموزش بی نیاز می کند و در اثر پیوند دو انسان مومن با یکدیگر همه خوبی ها را به یکدیگر منتقل می کنند./1306/پ۲۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات