۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۱۳۸۷۰
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

چندصدایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب آسیب زا است

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب از سوی بخش های مختلف به ویژه متولیان این حوزه در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه در موضوع عفاف حجاب چند صدایی در کشور شنیده می شود و همین عامل عدم تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه است.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز مراسمی که به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی طلاب خواهر استان در ساری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، این دهه را فرصت ارزشمندی برای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه دانست و گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ و سیره ارزشمند اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) عامل خنثی سازی توطئه دشمنان است، افزود: اگر می خواهیم در برابر این هجمه های سنگین دشمن پیروزی شویم باید فرهنگ اهل بیت(ع) در همه بخش های کشور به خوبی نهادینه شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که فرهنگ اهل بیت(ع) همواره برای نظام اسلامی راهگشا بوده است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر جا که به اهل بیت(ع) متوسل شدیم، مشکلات و بحران ها از کشور رخت بسته و در مسیر رشد و تعالی قرار گرفتیم.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا نور اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی همچنان استوار و باپرجا باشد تا هر یک از ما بتوانیم از این نورانیت بهره گیریم. 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به نقش مهم و ارزشمند بانوان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان به عنوان نیمی از تشکیل دهنده جامعه نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارند.

 

وی با بیان این که نقش بانوان در تحقق بخشیدن به یک جامعه آرمانی بسیار اثرگذار و مهم است، افزود: انقلاب اسلامی با توجه به جایگاهی که به بانوان داده، بستری را برای برسد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آنها فراهم کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه زن در دیگر جوامع بشری به هیچ عنوان قابل مقایسه با شرایط امروز زنان در ایران اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: در دنیای غرب که داعیه دار تمدن و دفاع از حقوق انسان ها هستند، جایگاه زن به پایین ترین حد ممکن تنزل یافته است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به زن یک جایگاه و کرامت انسانی بالایی بخشید، تصریح کرد: امروز زن در نظام اسلامی در بالاترین حد ممکن از کرامت انسانی قرار دارد و این به برکت نظام دینی است.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در دنیای غرب زن به یک کالای تجاری قابل خرید و فروش تبدیل شده است، افزود: امروز در هیچ کشوری همچون ایران اسلامی به زن جایگاه، ارزش و کرامت انسانی تقدیم نشده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بانوان جایگاه ارزشمند امروز خود را مرهون اسلام ناب هستند، خاطرنشان کرد: اسلام با تأکید بر مسأله حجاب به زن جایگاه بسیار بالایی عطا کرده است که متأسفانه امروز برخی ها به دنبال خدشه دار کردن این جایگاه ارزشمند هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که در حال برخی ها حجاب را عامل محدودیت و عقب ماندگی می دانند که این ارزش والای دینی عامل مصونیت و همچنین تقویت جایگاه انسانی بانوان در جامعه خواهد بود، تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب زن را در برابر همه خطر و بحران فرهنگی مصون نگاه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دینی، خاطرنشان کرد: معاندان نظام اسلامی با طرح برخی مسائل نظیر چهارشنبه سفید که از سوی شبکه های معاند انقلاب اسلامی دنبال می شود به دنبال قبح زدایی از بی حجابی و بی عفتی در یک نظام دینی هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام برای تقویت جایگاه زن مسأله حجاب را بر او واجب کرده است، بیان داشت: اگر این فریضه ارزشمند دینی به خوبی در جامعه امروز نهادینه شود و گسترش یابد به طور حتم بسیاری ازآسیب های اجتماعی در کشور کاهش خواهد یافت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ عفاف و حجاب امنیت اجتماعی جامعه را تقویت خواهد کرد، افزود: متأسفانه برخی ها تلاش می کنند با ترویج بدحجابی در سطح کشور، امنیت اجتماعی جامعه را خدشه دار کنند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمن امروز با هدف انحراف اخلاقی در جامعه اسلامی ایرانی حتی به درون خانواده ها نیز نفوذ کرده است، تصریح کرد: امروز ماهواره ها به عنوان مهم ترین ابزار ضد فرهنگی در کشورمان بحران های اجتماعی بسیاری را برای نسل جوان به وجود آورده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید در برابر هجمه های سنگین فرهنگی دشمن نسخه ای مناسب برای فرهنگی بومی و اسلامی خودمان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا نقش بانوان به ویژه طلاب خواهر در حفظ و حراست از فرهنگ دینی و ارزشی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب از سوی بخش های مختلف به ویژه متولیان این حوزه در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه در موضوع عفاف حجاب چند صدایی در کشور شنیده می شود و همین عامل عدم تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه است.

 

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک عزم ملی و تک صدایی در بخش های مختلف کشور هستیم، افزود: همه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و دینی باید برای تحقق این ارزش مهم دینی متحد شوند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات