۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۱۳۸۶۹
رهبر حزب اسلامی افغانستان:

در برابر اعلام جنگ آرام نخواهیم نشست

رهبر حزب اسلامی در افغانستان اعلام کرد: به‌دلیل سهیم‌شدن از دولت کنونی حمایت نمی‌کنم اما سرنوشت کشور به ثبات این نظام بستگی دارد در عین حال در برابر جنگ آرام نخواهیم نشست.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با سران اقوام در ولایت «پکتیا» در شرق افغانستان اعلام کرد که دولت در برقراری امنیت مردم این کشور موفق نبوده است اما اصلاحات در دولت کنونی باید آرام و مسالمت‌آمیز انجام شود.

وی افزود که مردم افغانستان خواستار صلح هستند و پایان دادن به جنگ کنونی در این کشور نیز تنها با همکاری مردم و دولت امکان‌پذیر خواهد شد.

حکمتیار اظهارداشت که به آینده امیدوار است و مردم افغانستان از بحران‌های پیشِ‌رو عبور خواهند کرد.

رهبر حزب اسلامی گفت که جنگ در افغانستان توسط خارجی‌ها تحمیل می‌شوند و نیز برخی جریان‌های داخلی برای ایجاد چالش در این کشور تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برای تشکیل اجماعی تحت عنوان «تفاهم ملی» اعلام کرد که با سران احزاب مذاکراتی را برای رسیدن به تفاهم مشترک انجام خواهد داد.

حکمتیار همچنین در واکنش به اخباری درباره مشارکت حزب اسلامی در دولت افغانستان نیز تأکید کرد که به‌دلیل سهیم شدن در دولت وحدت ملی تلاش نمی‌کند بلکه سرنوشت این کشور به دولت کنونی بستگی دارد و باید سوراخ‌های این کشتی را ترمیم کرد تا به ساحل برسد.

رهبر حزب اسلامی تصریح کرد که جایگزینی برای نظام کنونی نیست بنابراین باید از راه سیاسی و مسالمت‌آمیز اصلاحات ایجاد کرد.

وی اظهارداشت: با کسی نمی‌جنگیم اما در برابر جنگ هم آرام نخواهیم نشست در عین حال زمان تهدید و فشار گذشته است./994/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات