۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۸۶۶
سفیر عراق در تهران:

فتوای آیت‌الله سیستانی نقش مهمی در تشویق عراقی‌ها به مبارزه با داعش داشت

سفیر عراق در تهران گفت: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، نقش واضح و مهمی در تشویق فرزندان ملت عراق در مبارزه با گروهک تروریستی داعش داشت.
راجح الموسوی

به گزارش خبرگزاری رسا، راجح الموسوی سفیر عراق در تهران عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم جشنی که به مناسبت آزادسازی موصل در محل این سفارتخانه در تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز برای جشن آزادی شهر موصل عزیز که از ٢٠١٤ در دست داعش تروریسم بود و امروز به آغوش وطن برگشت، گردهم آمدیم.

وی افزود: فرزندانمان از تمامی شهرهای عراق جان خود را فدا کردند تا این شهر را از سیاهی تروریسم آزاد کنند و زمین به خونشان آغشته شد تا به جهانیان ثابت کنند عراقی‌ها ملت تمدن و تاریخ هستند.

 سفیر عراق با بیان اینکه ما به نمایندگی از همه جهان جنگیدیم و خطرناک ترین گروهک تروریستی را که امنیت و سلامت ملت‌ها را تهدید می کرد، سرکوب کردیم، افزود: آنچه نام (حکومت اسلامی) بر خود نهاده بود تا ابد از بین بردیم. اعضای این گروهک تبعه صد کشور بود و ممکن بود نقش بمب‌های ساعتی را در کشورهایشان داشته باشند. 

این دیپلمات عراقی خاطرنشان کرد: مرجعیت با فتوای کفائی توانستند نقش واضح و مهمی در تشویق فرزندان این ملت به مبارزه با این گروهک داشته باشند و صدها هزار رزمنده به این فتوا لبیک گفتند. 

وی گفت: عملیات از ٩ ماه پیش آغاز شد که در آن ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و پلیس و حشد الشعبی و نیروهای پیشمرگه و مبارزان عشایر شرکت کردند و همه از نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور می‌گرفتند و به محورهای مختلف تقسیم شده و با توجه به نقشه تعیین شده برای جنگ مبارزه کردند.

به گزارش فارس، سفیر عراق ادامه داد: عملیات آزادسازی بر سلامت شهروندان تاکید داشت این در حالی بود که گروهک داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد، لذا نیروهای شجاع ما این عملیات را شجاعانه انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای ائتلاف و دوست نقش بارزی در حمایت از تلاش دولت عراق در این نبرد داشت و لذا پیروزی که در موصل به دست آمد پیروزی همه کسانی است که به ما یاری رساندند.

سفیر عراق در پایان عنوان کرد: نیاز خود را به حمایت بیشتر و یاری به منظور بازسازی و استقرار مناطق آزاد شده از جمله موصل اعلام می کنیم. زیرا پیروزی بدون بازگشت آوارگان به شهرهایشان آن هم پس از تامین خدمات پیروزی نیست.   

مراسم جشن آزادسازی موصل عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور راجح الموسوی سفیر عراق در ایران، حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه، برخی از مسئولان ایرانی، دیپلمات‌های خارجی مقیم از جمله صلاح زواوی سفیر فلسطین و سفرای انگلیس، سوریه، اتریش، روسیه، پاکستان و ... ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران، ناظم دباغ نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران، عراقی‌های مقیم ایران و... در محل سفارتخانه عراق در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد./994/ب101/ف

ارسال نظرات