۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۸۴۴
آیت الله نعیم آبادی هشدار داد؛

استفاده از ماهواره در خانواده‌ها زمینه‌ساز فساد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه باید به دختران و فرزندان آگاهی های دینی و سیاسی داد، گفت: امروز جنگ فرهنگی ماهواره‌ها به ‌اندازه‌ای است که می‌ تواند کشتن دختر را زیبا جلوه دهد.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان با تبریک دهه مبارک کرامت و با بیان اینکه در این دهه، ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و علی ابن موسی الرضا (ع) وجود دارد، بر شناخت بهتر این خاندان و الگوگیری از آن بزرگواران تاکید کرد و گفت: کسی که حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و راهشان را می شناسد و این شناخت  راه موجب می شود که در این مسیر گام بردارد .

 

وی با اشاره به آیه «قُلْ لاَ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى» افزود: نبی مکرم اسلام(ص) تحت تاثیر عواطف، این خواسته را بیان نفرموده اند، بلکه چون حفظ دین در گرو عشق و محبت به این خاندان است، آن را اجر رسالت خویش قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: این آیه، سند محکمی است که مسلمانان در علوم دینی خود به "ذی القربی" مراجعه کنند.

انحرافات جامعه ناشی از عدم شناخت دقیق از الگوهای راستین است

آیت الله نعیم آبادی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) که به نام روز دختر نامگذاری شده، بر الگو گرفتن زنان جامعه از این بانوی بزرگوار اسلام تاکید کرد و بیان داشت: اگر جامعه آن گونه که باید اهل بیت(ع) را بشناسد و از سیره آن بزرگواران آگاهی کافی داشته باشد، منحرف نخواهد شد، همه انحرافات به دلیل این است که جامعه از الگوهای راستین، شناخت درست و دقیقی ندارد.
 

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه جامعه شناخت چندانی از ابعاد مختلف زندگی گهربار اهل بیت(ع) ندارد، عنوان کرد: علارغم عشق زیاد افراد جامعه نسبت به ساحت قدسی اهل بیت(ع)، معرفت اهل بیت در بین اقشار جامعه بسیار اندک است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با طرح این سؤال که چرا به حضرت فاطمه(س) بنت موسی بن جعفر(ع) " معصومه " می گویند؟، ابراز داشت: دختری در سن جوانی به مقامی دست می یابد که جایگاه زیارتش، ورود و دخول به بهشت است و این مهم باید برای جامعه تبیین شود.

 بی توجهی و کم محبتی به دختران در خانواده موجب گسترش آسیب هاست

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه بی توجهی و کم محبتی به دختران در خانواده موجب گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی می شود افزود: همه آنهایی که خداوند نعمت داشتن دختر را به آنان عطا فرموده قدر دختران‌شان را بدانند و نگذارند این ریحانه‌ های زندگی پژمرده شوند و از دست‌تان برود.

وی در ادامه خطاب به والدین ابراز داشت: به دختران و فرزندان‌تان آگاهی‌ های دینی و سیاسی بدهید و خطرات احتمالی در جامعه را برای آنان بیان کنید و اگر بی‌ توجهی کنید و زندگی آینده آنان به خطر بیافتد باید روز قیامت در محضر خداوند باسخگو باشید.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب گفت: هیچ‌کس در دنیا خیرخواه‌تر از خدا نیست و خداوند متعال است که حجاب را قرار داده است.

آیت الله نعیم آبادی همچنین به مضرات ماهواره اشاره داشت و گفت: شبکه‌ های ماهواره ‌ای با زیبا جلوه دادن ارتباط نامشروع بین محارم، قبح آن را از بین می‌ برند و هم‌جنس‌بازی که با توجه به آنچه قرآن آمده قومی به خاطر آن ساقط شدند را معیار حقوق بشر می‌دانند و ما را برای اینکه این موضوع در کشورمان وجود ندارد کشور بدون حقوق بشر می‌دانند.

استفاده از ماهواره در خانواده ها زمینه ساز فساد
 

وی با اشاره به این‌که هر کس بخواهد بچه‌ ها و خانواده خود را فاسد کند ماهواره به خانه ببرد گفت: همه می دانیم ماهواره دو استفاده حرام و حلال دارد،که استفاده حرام آن کشنده است، امروز جنگ فرهنگی به ‌اندازه‌ای است که می‌ تواند کشتن دختر را زیبا جلوه دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان از بین بردن حجب و حیا میان خانواده ها را از آسیب های شبکه های ماهواره ای دانست و افزود: ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج یکی از مهم ترین اهداف شبکه های ماهواره ای است.

آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به اینکه خانواده ها و جامعه نیز در امر ازدواج مقصر هستند، از خانواده ها خواست از سخت گیری های بی مورد در امر ازدواج خودداری کنند./851/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات