۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۳۸۴۱
مدیرعامل خبرگزاری رسا: 

اهمیت کار رسانه‌ای در حوزه های علمیه مشهود است

مدیرعامل خبرگزاری رسا رسانه را یکی از مهم‌ترین سرمایه های عظیم اجتماعی حوزه های علمیه دانست و گفت: اهمیت کار رسانه‌ای در حوزه های علمیه مشهود است.
دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در سفر به استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حوزه انقلابی، اظهار داشت: اگر حوزه‌های علمیه مرکز، محور منشأ پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند، تداوم نظام اسلامی نیز با نقش‌آفرنی حوزه ممکن است.
وی با بیان این‌که روحانیت و حوزه های علمیه در مقاطع در دفاع از انقلاب و ارزش های انقلابی کارنامه درخشانی دارند، تصریح کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر حوزه‌های علمیه عامل و منشاء اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند، برای براندازی نظام اسلامی بایستی از خود حوزه و روحانیت شروع کرد.
 حجت الاسلام محققی با اشاره این‌که دشمنان با نفوذ در اندیشه حوزه و ترویج تفکرات سکولاریستی به دنبال فراهم کردن زمینه‌های براندازی انقلاب است، افزود: اگر برای مقابله با تفکر سکولاری در حوزه اقدام نشود، نفوذ جریان‌های فکری که با ارزش‌های انقلاب زاویه دارند، بسیار محتمل است.
وی ادامه داد: حوزه با حمایت ها و هدایت های بزرگان و مراجع معظم تقلید و همراهی بدنه روحانیت در مقاطع مختلف همچون مبارزات قبل از انقلاب، مقطع پیروزی و استقرار نظام اسلامی، دفاع مقدس، تحکیم رهبری و تثبیت مرجعیت مقام عظمای ولایت، ستیز با استکبار و دیگر عرصه ها امتحانات تاریخی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
مدیرعامل خبرگزاری رسا با تاکید بر این که حوزه در انقلابی گری امتحان خوبی پس داده است، افزود: خبرگزاری رسا نیز به عنوان رسانه مرجع قابل اعتماد اخبار حوزه و روحانیت در طول سال‌های فعالیت خود توانسته در نقد منصفانه دولت ها و همچنین ترویج مبانی و ارزش های دینی به وظیفه خود عمل کند.
وی با بیان این‌که صحنه فعلی در حوزه های علمیه، صحنه تقابل دو جریان فکری اسلام اداره کننده جامعه اسلامی و اسلام سکولار است، گفت: اعتقاد داریم دشمنان برای ناکارآمدن نشان دادن حوزه‌های علمیه، روحانیت و ائمه جمعه و جماعات برنامه‌ریزی دقیق و دراز مدت دارد، در عین حال خبرگزاری رسا با شناسایی و رصد برنامه‌های خصمانه دشمنان به دنبال روشنگری و بصیرت‌بخشی است.
حجت الاسلام محققی با تأکید بر اهمیت کار رسانه‌ای در حوزه های علمیه افزود: در طول تاریخ اگر اندیشه های متفاوت می خواستند در میان مردم حضور پیدا کنند و مردم را همراه خود کنند، احتیاج به سرمایه های اجتماعی داشتند و این سرمایه اجتماعی به واسطه قدرت کسب می شود که رسانه یکی از سرمایه های عظیم اجتماعی است./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات