۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۸۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

 گفتمان‌سازی مکتب تشیع از سوی رسانه‌های ارزشی پیگیری شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر بازیابی و بازشناسی هویت تشیع گفت: گفتمان سازی مکتب تشیع در جهان اسلام موضوعی است که باید از سوی رسانه‌های ارزشی پیگیری شود.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا و هیأت همراه با تأکید بر بازیابی و بازشناسی هویت تشیع اظهار داشت: گفتمان سازی مکتب تشیع در جهان اسلام موضوعی است که باید از سوی رسانه‌های ارزشی پیگیری شود.
وی با بیان این‌که انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن 57 کشور اسلامی خواهیم یافت که این فرصت ارزشمند هر 57 سال نصیب کشورمان می‌شود که اگر مورد غفلت قرار گیرد، دیگر غیر قابل جبران است.
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ورود خبرگزاری رسا به مقوله تبریز 2018 گفت: انتخاب تبریز به دلیل هویت دینی و شیعی بوده است، دست‌اندرکاران تبریز 2018 نیز می‌دانند که تبریز پایتخت نمونه گردشگری "اسلامی" انتخاب شده، از این رو بایستی رسانه‌های دینی و فعال در حوزه جهان اسلام بیش از پیش در این عرصه فعال شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که رسانه ابزاری ارزشمند برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب می شود، تصریح کرد: در عصر انفجار اطلاعات، غفلت از رسانه‌های انقلابی و ارزشی به ضرر نظام تمام خواهد شد.
وی با تأکید بر توجه به امر تبلیغ دین در فضای مجازی گفت: آماده برگزاری دوره‌های آموزشی و مشارکتی با خبرگزاری رسا در موضوعات مختلف به ویژه سواد رسانه‌ای هستیم و در این راستا از هیچ تلاش و حمایتی فروگذار نخواهیم بود، چراکه این رسانه حوزوی را مورد وثوق و اطمینان می دانیم.
حجت الاسلام حسینی در پایان با تقدیر از فعالان دفتر خبرگزاری رسا در استان آذربایجان‌شرقی گفت: اثرگذاری اخبار این رسانه در جامعه روحانیت استان مشهود است و می‌توان با تعامل هر چه بیشتر میان سازمان تبلیغات اسلامی و خبرگزاری رسا در ارتقای جایگاه رسانه‌ای دفتر تبریز گام برداشت.
همچنین در این دیدار حجت الاسلام محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، استادیان سردبیر، زارع معاون پژوهش و شفیعی مسؤول دفتر استانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها و رویکردهای این رسانه پرداختند./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات