۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۳۸۲۰
رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه:

فعالیت خبرگزاری رسا به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی اطلاع رسانی در زمینه اخبار حوزوی را دارای ارزش دانست و افراد اطلاع رسان این گونه اخبار را ستایش کرد
واعظ موسوی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر و تشکر از فعالیت های خبرگزاری رسا، گفت:  سال ها در حوزه علمیه جای چنین خبرگزاری احساس می شد و خوشحالیم که امروزه خبرگزاری رسا به رسالت مهم اطلاع رسانی دقیق در زمینه موضوعات علمی و  اخبار مهم حوزوی می پردازد.

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه ادامه داد: هر کاری در زمان شروع دارای نقاط ضعفی است که به مرور زمان این نقاط شناسایی و برطرف می شوند که خبرگزاری رسا نیز با کم کردن نواقص در صدد است به کمالات مطلوب رسانه ای دست پیدا کند و به خبرگزاری مقبول حوزوی تبدیل شود.

استاد حوزه و دانشگاه استفاده از نظرات اندیشمندان در خبرگزاری رسا را ضروری دانست و گفت: خبرگزاری رسا تلاش کند با دید فراجناحی از تمامی افراد صاحب نظر استفاده کند که در این صورت مقبولیت خبرگزاری رسا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در زمینه خلأهای رسانه ای موجود در زمینه مسائل پژوهشی حوزه علمیه گفت: گرچه حوزه علمیه مرکز علمی و تحقیق محور است اما طلاب فراوانی از الفبای پژوهشی آگاه نیستند بنابراین خبرگزاری رسا می تواند مدل های پژوهشی را در اختیار طلاب قرار دهد که با چنین کاری کمک بزرگی به عرصه پژوهش در حوزه علمیه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ادامه داد: امروزه استفاده از شیوه غیر حضوری برای آموزش روش های پژوهشی به طلاب از اهمیت بالایی برخوردار است که خبرگزاری رسا می تواند در این زمینه گام های بزرگی بردارد.

وی با بیان این که اطلاع رسانی در زمینه اخبار حوزوی دارای ارزش والایی است، ابراز کرد: فردی نمی تواند ادعا کند که تمامی اتفافاقات حوزه علمیه را رصد خواهد کرد و باید افرادی را که اطلاع رسانی دقیق و فنی اخبار حوزی را انجام می دهند ستود.

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه اضافه کرد: خبرگزاری رسا باید از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کند تا بتواند تمامی اتفاقات حوزه را با سرعت بیشتری در اختیار حوزویان قرار دهد؛ هیچ اشکالی نیز ندارد گاهی جریاناتی که موجب عقب گرد یا در جازدن در حوزه علمیه می شوند را در اختیار نخبگان قرار دهد تا در پیشرفت حوزه علمیه مورد نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع گام های بزرگی برداشته شود./1324/ت۳۰۲/ج 

ارسال نظرات