۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۸۱۴
آيت الله نمازي:

تنها راه نجات انسان تمسک به اهل بيت است

نماينده ولي فقيه در كاشان از امامان معصوم به عنوان مشعل راه هدايت و سعادت بشر نام برد و گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، همانگونه كه كشتي نوح امت من را از غرق شدن نجات داد، اگر امت من بخواهند نجات پيدا كنند بايد به ولايت اهل بيت متمسك شوند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي سه شنبه شب در مراسم افتتاحيه نهمين جشنواره ملي آه و آهو در دبيرستان امام خميني(ره)  كاشان، گفت: برگزاري جشن‌هاي ميلاد ائمه معصومين(س)، ميلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دهه كرامت در كشور و حتي در خارج كشور از سوی پيروان مكتب اهل بيت(ع) از اهميت بالايي برخورد است.

وي با اشاره به اينكه وقتي انسان از مادر متولد مي‌شود جاهل مطلق است و دنيا دار جهل و ابهام و ظلمت است، افزود: وقتي خداوند انسان را از شكم مادران بيرون مي‌آورد، جنين و نوزاد و طفلي است و چیزی را متوجه نمي شود و جاهل مطلق است.

آيت الله نمازي ادامه داد: امام صادق(ع) مي‌فرمايد، انسانها به اندازه اي كه آموخته اند و آموزش ديده اند مسائل را مي فهمند و علت اين همه جنگ و خون ريزي و جنايات و فسق و فجور جهل انسانها است.

 به گفته وي، انسانها اگر آگاه و عالم باشند و وظايف خود را بدانند، شاهد چنين اتفاقاتي نخواهيم بود، بنابراين در چنين وضعيتي امامان راهنما هادي مردم هستند.

 وي در ادامه از امامان معصوم بعنوان مشعل راه هدايت و سعادت بشر نام برد و اظهار داشت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، اهل بيت من همانند كشتي نوح هستند و همانگونه كه كشتي نوح امت من را از غرق شدن نجات داد، اگر امت من بخواهند نجات پيدا كنند بايد به ولايت اهل بيت متمسك شوند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اينكه هميشه ابهام و سؤال هاي بسياري در زندگي انسانها مطرح است، يادآور شد: برگزاري جشن‌هاي ائمه معصومين(س) اين زمينه را فراهم مي ‌كند تا دانشمندان، محققان و پژوهشگران، رهنمودهاي ارائه شده امام رضا(ع) به امت اسلامي در زمينه هاي مختلف را تبيين و تفسير و تحليل كنند و بگويند كه انسان چيست و كيست و از كجا آمده و كجا مي رود و وظايف انسان چيست.

آيت الله نمازي گفت: امام رضا(ع) مي فرمايد، يكي از مباحث تربيتي و مباحث اخلاقي مسأله محاسبه و مراقبت از هواي نفس است و همانطوريكه در مسأله بهداشتي بايد با پيشگيري مراقب سلامتي خود بود يكي از راه هاي پيشگيري از گناه نيز كنترل نفس و غلبه بر نفس است.

وي افزود: امام رضا(ع) مي فرمايد، هركس دائما نفس خودش را مورد سؤال قرار دهد و او را محاكمه كند، نجات خواهد يافت، اما كسانيكه از نفس خود غافل هستند و كاري به نفس ندارند و نفس هر دستوري داد اجرا مي‌كنند به ورطه نابودي كشانيده مي شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: يكي از رهنمودهاي تربيتب امام رضا(ع) مسأله محاسبه است و همانگونه كه يك تاجر و كاسب و صنعتگر لحظه به لحظه خريد و فروش و سود و زيان خود را محاسبه مي كند و در دفتر ثبت مي كند، ما انسانها نيز بايد شب و روز خود را مديريت و محاسبه كنيم ببينيم چه خطا و چه اشتباه و دروغ و غيبتي را مرتكب شده ايم توبه كنيم.  

آيت الله نمازي در ادامه ابراز اميدواري كرد: طي مدت 10 شب برنامه هاي دهه كرامت، با آداب زندگي كردن، چگونه زندگي كردن، روابط زندگي و خانوادگي، روابط زن و شوهر، رابطه پدر و مادر با فرزند، رابطه با ارحام و رابطه با نظام و ولايت و امامت و اهل بيت(ع) از سوی اساتيد و سخنرانان اين مراسم مطرح و سبب روشني راه جوانان باشد.

لازم به ذكر است، نهمي جشنواره آه و آهو با رمز شهدای مدافع حرم و همزمان با پانزدهمين جشنواره بين‌المللی آه و آهو در 77 کشور جهان از سوم تا 13 مرداد (مطابق با اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختران تا 11 ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضا در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) دارالمومنین کاشان به همت مؤسسه خادمين امام رضا(ع) كاشان برگزارمی‌شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات