۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۱۳۸۰۹

چند خبر کوتاه از بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا

پایان داوری آثار رسیده به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی، اهدای مدال قهرمانی جهان از سوی ورزشکار شاهرودی به موزه حرم مطهر رضوی و ارسال ۳۵۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت از مهمترین اخبار کوتاه بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احسان مهدیان، داور هفت دوره از جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) امروز از روند رو به رشد این جشنواره‌ای مزین به نام مبارک ضامن آهو گفت که در ادامه می خوانید.

جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) موجب احیای سنت نامه‌نویسی شد

چند دوره افتخار داوری دراین جشنواره را دارید؟

هفتمین دوره که داور جشنواره هستم در این هفت دوره نیز سرگروه داوران بودم

ارزیابی‌تان از دوازده دوره برگزاری این جشنواره بفرمایید؟

فرهنگ‌سازی در زمینه نامه و نامه‌نگاری در قالب یک جشنواره  فرآیند زمانی را می‌طلبد و فرهنگ را نمی‌توان از یک طرف دستگاه داد و از طرف دیگر خواست نتیجه مطلوب را دریافت کرد. امروزه  با توجه به دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی که وجود دارد نامه‌نویسی در حال فراموشی است و این جشنواره تا حدودی توانسته نامه‌نویسی را احیا کند اما تا مقصود نهایی را بسیار است.

نامه‌ها دلی‌ترند و آدم‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کنند در صورتی که در فرهنگ دیجیتال بیشتر سعی می‌کنید همانند بقیه افراد بشوید .حین نامه نوشتن و کارکردن روی کاغذ دیگر کسی به دیگران نگاه نمی‌کند و خودش درد و دل‌های خودش را با آقا درمیان می‌گذارد این تفاوت بسیار ظریفی که به آن توجه نمی‌شود.

نامه نوشتن به یک انسان مقدس موجب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان ما تحقیق کنند و ممارست کنند ائمه را بهتر بشناسند انتظار دبیرخانه و داوران این است که جشنواره رشد کند و طی بررسی‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته، موانع که موجبات رشد دلخواه را فراهم می‌کنند نیز شناسایی‌شده و بایستی مرتفع شوند.

خیلی از نامه‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره کپی شده است چراکه دانش‌آموزان توجیه نیستند. آموزش‌وپرورش، مدیر مدرسه و مسئولان امر نیامدن به دانش‌آموز بگویند که تو درد دل خودت را بنویس فقط گفتن نامه تهیه کنید برای امام رضا(علیه‌السلام) و این دانش‌آموزان هم از دم دست‌ترین ابزار استفاده کردند و با یک سرچ نامه نوشتن و به جشنواره ارسال کردند بر این باور معتقدم که دانش‌آموزان مقصر نیستند و باید روی این مسئله کار شود. به دانش‌آموز و دانشجو گفتند فقط باید برنده بشوید تعداد برگزیدگان محدود است و باید بپذیریم رقابت با همین محدودیت‌ها زیبا است

آیا در زمان خوانش نامه‌ها در این هفت دوره چیز خاصی نظر شما را جلب کرده است؟

در نامه‌ها مؤلفه‌هایی وجود دارد که موجب می‌شود به ائمه(علیهم‌السلام) با دید معصومیت بنگریم و افرادی که در این جشنواره شرکت می‌کنند به این موضوع صحه می‌گذارند و دیگران می‌دانند این اتفاق افتاده است و مجموعه اتفاقاتی که موجب شفای بیمار، رفع مشکل و گرفتاری شده و نتیجه تأثیر متافیزیکی بین من زائر و خود آقا دارد را بیان می‌کند.و بعضاً اتفاقات خوشی را برای نویسنده و خواننده نامه‌ها رقم می‌زنند.

من پنجشنبه با ماشین خودم می‌روم مشهد و شنبه صبح سرکار خودم هستم و هر بار که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوم این بیت سروده خویش را برای آقا بازگو می‌کنم« من که از ساری آمدم .......  به حرم آمدم از شما دوا بخرم روح خود را به صحن آوردم ........ جسم خود را به کجا ببرم» بر این باور معتقدم که برگزاری این جشنواره در زندگی من تأثیرات خوبی داشته طبیعتاً روی دیگران نیز اثرات خوبی گذاشته است.

حکمت برتری حضرت معصومه(س) نسبت به دیگر امامزادگان

حجت‌الاسلام امیرعلی حسنلو بیان کرد: برای اینکه افق ولادت معصومه عترت را خوب ببینیم، چند ورق دفتر تاریخ را  به عقب برمی‌گردانیم؛ در عصر ظلمت هارونى که عرصه بر اهل‌بیت(ع) تنگ بود و دنیا براى «آل‏ الله‏» در حصار به شمار مى‏‌آمد، بارقه امیدى خانه کاظم آل محمد(ع) را روشن ساخت و مولودى همچون گل بر شاخه درخت امامت و ولایت رویید.

 وی تصریح کرد: اول ذیقعده سال 173 بود که این «عطیه الهى» در دامان موسى بن ‏جعفر(ع) قرار گرفت و رضاى آل محمد را همتایى پدید آمد که بنا بود به مشیت الهى، این برادر و خواهر، روزى و روزگارى کشور ما ایران را در آینده منور سازند و عزت و کرامت بخشند، دوران سخت حاکمیت عباسیان، امام کاظم(ع) را مزاحم سلطه فساد گستر و فاجرپرور بنی‌عباس مى‌‏دیدند، از این‌رو آن «عبد صالح» را به بند مى‌‏کشیدند و از حبسى به حبسى مى‏‌بردند، در این میان، مولود این خاندان و عصمت اهل‌بیت، فراق پدر را تجربه مى‏‌کرد و در عین حال، از چشمه عطوفت و عنایت برادرش حضرت رضا(ع) برخوردار مى‌‏شد و این برادر، در حق خواهرش پدرى مى‌‏کرد و خواهر را از زلال معرفت علم و عرفان سیراب می‌نمود؛ لذا می‌بینیم نتوانست فراق برادر تحمل کند و به زودی به ایران هجرت کرد.

 مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات اظهار کرد: بنا بود این دختر نجیب و پاک و معصوم، گوهرى باشد نمونه پاکى و الگو در عفاف، و سرمشق در حیا و احیاگر خاطره کوثر رسول و تداعى‏ کننده آن طیبه بتول و ... چنین شد که حیات و وفاتش، سفر و حضورش، عبادت و سلوکش، مرقد و مزارش، «جلوه‏‌گاه نور» و «بارگاه عفت» شد و «فاطمه معصومه»، آینه‏‌اى شد در رواق فرهنگ شیعه که نجابت و عفت و حیا و ولایت در بلور آن مى‌‏درخشد، گذشت و گذشت، تا آنکه ایوان طلاى او، قبله اهل دعا و توسل شد. ایوان آینه‌‏اش، تجلى‏‌گاه طلوع خورشید عصمت و گنبد زرین مرقدش، سقف معبد اهل‌دل و گلدسته‏‌هاى برافراشته و آسمان‏‌ساى او، دست‏‌هایى برآمده از خاک تا افلاک، به رمز نیایش در پیشگاه رفیع خالق هستى، یادآور نیاز و نیایش متهجدان، هر مجموعه، به محور و مرکزى تکیه دارد تا کانون تجمع خصال باشد.

خواهر و برادر تنی که مایه برکت ایران هستند

وی بیان کرد: شهر قم را اگر مجموعه‌اى از فرهنگ و عقیده و آداب و سنن و جامعه‌اى براى حضور افراد بومى و غیر بومى و قومیت‏‌هاى مختلف و گروه‌ها و گرایش‌‏هاى گوناگون به حساب آوریم، کانون آن «حرم» است، اگر مردم قم، علماى مهاجر، طلاب حوزه، چه ایرانى چه خارجى، مراکز علمى و فرهنگى، مجموعه‏‌هاى پژوهشى و تبلیغى، محورى داشته باشند، بى‏‌شک آن محور، شخصیت معنوى «حضرت معصومه» است.

 وی تصریح کرد: از روزگارى که کریمه اهل‌بیت و دختر موسى بن‏ جعفر(ع) کرامت دودمان رسالت را به قم آورد، قم هم کریم و عزیز شد، قم، تنها مدفن یک «امامزاده» نیست، بلکه مطلع انوارى است از بارگاه مشعشع این «فاطمه ثانى» که بر جهان مى‏‌تابد و کران تا کران عالم را از فروغ اهل‌بیت، روشن مى‌‏سازد، قم، عطف به مشهد است و فاطمه معصومه، عطف به امام ‏رضا(ع)، لذا گفته‌اند هر کس او را زیارت کند، بهشت پاداش اوست؛ در زیارتش شفاعت در قیامت خواسته‌شده است؛ او شفیعه محشر است؛ چنان که در دنیا شفاعت نماید، علما را به علم و عرفان رهنمون کند؛ مراجع تقلید در پناهش علم جویند و دانش آل محمد به جهان گسترانند و مردمان را هدایت کنند و سرانجام با جسمی خسته در پناهش آرام گیرند و از تنعم حرم بهشت آسایش بهره‌جویند.

حجت‌الاسلام حسنلو گفت: این روایت را خوانده و شنیده‌‏اید که امام صادق(ع) به آن گروه که از «رى» به دیدارش شرفیاب شده بودند، ضمن آنکه آنان را «برادران قمى» خود خواند، فرمود: خداوند حرمى دارد که آن «مکه» است، پیامبر(ص) هم حرمى دارد و آن «مدینه» است، امیرالمؤمنین(ع) نیز حرمى دارد که «کوفه» است، ما ـ ائمه دیگر ـ هم حرمى داریم و آن «شهر قم» است، به زودى دخترى از فرزندانم به نام «فاطمه» در آنجا به خاک سپرده مى‌‏شود، هر کس قبر او را زیارت کند، بهشت بر او واجب مى‌‏شود.و حضرت(ع)، این سخن را در زمانى فرمود که هنوز امام ‏کاظم(ع)، پدر حضرت فاطمه معصومه به دنیا نیامده بود، چنین ستایشى، مقام والاى این پاره تن اهل‌بیت را که به یادگار در دیار ماست، نشان مى‌دهد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) دختر امام موسی بن جعفر الکاظم(ع) و خواهر امام علی بن موسی‌الرضا(ع) و عمه امام محمدتقی الجواد(ع) است، مادر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) نجمه خاتون است، این بانو فقط این دو فرزند بزرگوار را داشته است و هر نفر آن‌ها با حضور خود در سرزمین اهل‌بیت(ایران) سبب پیشرفت، تعالی معنوی و فرهنگی شده‌اند.

حکمت برتری حضرت معصومه(س)

وی  بیان کرد: حکمت و سرّ برتری حضرت معصومه (س) به سایر امامزادگان را باید با ادراک شهودی و باطنی تفسیر کرد، حیات انسانیت با علم است و علم حیاتی مرگ ناپذیر است، علم همیشه زنده است و مایه حیات جوامع انسانی است از این‌رو شهرهایی که مدفن و مزار اهل‌بیت(ع) در آن قرار گرفت، چون شمع همیشه روشن، مرکزیت علمی را مختص خود کرده‌اند، در حالی که قبرستان‌های فراوانی در دنیا وجود دارد که هرگز بوی علم از آن‌ها به مشام نمی‌رسد، بلکه بوی ویرانی و اندوه از آن‌ها مشام انسان را از حیات ناامید می‌کند، اما مزار اهل‌بیت(ع)، مرکز نشر علوم شده است، تفاوت قبر آن‌ها با دیگران در این است چنان که در زیارت جامعه می‌خوانیم «قبورکم فی القبور» قبرهای شما در میان قبرهاست، اما با این تفاوت که از آن‌ها زندگی، رضایت و معنویت به جامعه الهام می‌شود.

 مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات اظهار کرد: این ویژگی از پیوند علم با این خاندان حکایت دارد. برتری حضرت معصومه(س) از این قرابت و پیوند حکایت دارد که مدفنش مرکز نشر علوم شده و علم از کوفه و نجف و مدینه غروب کرده و در شهر مقدس قم سر برآورده است. این مرکزیت علمی در اخبار اهل‌بیت(ع) نیز منعکس شده است؛ حکمت آن بعدها روشن شده و روند تاریخ علمی به‌خوبی نشان می‌دهد که پس از رحلت حضرت معصومه(س) در قم این شهر مرکز ثقل علمی شد بی‌حکمت نیست که بزرگ‌ترین فلاسفه و حکمای جهان افرادی چون ملاصدرای شیرازی بهترین آثار علمی خود را در مجاورت و با استعانت از این بانوی بزرگ می‌نویسد، حال و هوای شهر قم مملو از رویش علمی است و این فرصت بی‌نظیر در هیچ نقطه جهان با این امنیت میسر نبوده است، چون معصومه بانوی علم و فضایل است.

 وی افزود: برخورداری حضرت معصومه(س) از برجستگی علمی و نیز با حضورش در قم، روح بزرگ علمی از مدینه به ایران مهاجرت کرد و در شهر قم جلوه کرد، چنان که نقل‌شده جمعی از شیعیان به مدینه آمدند تا به محضر امام کاظم(ع) برسند و جواب سؤالات خود را بگیرند، حضرت حضور نداشت، مراجعه‌کنندگان که سؤال علمی داشتند، می‌خواستند از در خانه حضرت با یأس، ناامیدی و اندوه برگردند، اما حضرت معصومه(س) که هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند، تمام سؤال‌های آنان را پاسخ داد، شیعیان، مدینه را ترک و در بیرون شهر با امام روبرو شدند و پاسخ‌های حضرت معصومه(س) را به آن حضرت نشان دادند و امام با دیدن دستخط و پاسخ‌های دخترش اظهار شعف و شادی کرد و فرمود «فداها ابوها» پدرش فدای چنین دختری باد.

وی تصریح کرد: محدث قمی درباره دختران موسی بن جعفر می‌نویسد: «برحسب آنچه به ما رسیده، افضل آن‌ها سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی(ع) معروف به حضرت معصومه است»، محمدتقی شوشتری رجالی بزرگ معاصر، درباره فضیلت بانوی گرامی او را نه تنها در بین دختران،‌ بلکه پسران حضرت غیر از امام رضا(ع) بی‌نظیر می‌داند و می‌نویسد: «در میان فرزندان امام کاظم(ع) با آن همه کثرتشان، بعد از امام رضا(ع) کسی به شأن و جلالت حضرت معصومه(س) نتواند برسد».

حجت‌الاسلام حسنلو گفت: از این‌رو بی‌گمان حضرت فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر(ع) بعد از علی بن موسی‌الرضا(ع) در والاترین رتبه‌ معنوی و عرشی قرار گرفته است؛ شیخ مفید و دیگران فرزندان دختر امام کاظم(ع) حداقل 18 فرزند و حداکثر 36 فرزند برشمرده‌اند، فاطمه معصومه(س) در بین این فرزندان سرآمد بوده است، این سرآمدی به دو جهت بوده است، معنویت و علم که عرفان و اجتهاد از برخاسته است که ایران به آن دو سرافراز گشته است.

تنها امام‌زاده‌ای که زیارت‌نامه از امام معصوم(ع) دارد

وی بیان کرد" توجه و علاقه عمومی و اقبال مردم به زیارت آن حضرت که از توجه ائمه(ع) به آن حضرت برآمده به نحوی که روایاتی از امام صادق(ع) و سایر ائمه(ع) درباره فضایل و امتیازات شهر قم وارد شده که رویکرد آن‌ها به اهمیت وجود مرقد حضرت معصومه(س) در شهر قم است، تأکید ائمه به زیارت و پاداش بزرگ زیارت آن حضرت(س) همه از این جهت است که جایگاه علمی و معنوی آن حضرت برای دیگران روشن شود، این روایات در بین مردم توسط علما رواج یافته و توجهات عمومی را به این شهر معطوف داشته است.

وی اظهار کرد:  امام رضا(ع) که در ایران حضور داشت، بر اساس برخی روایات در قم حضور یافته و قبر خواهر کریمه‌اش را زیارت و نحوه زیارت و آثار و برکات آن را به مردم تبیین فرموده، نظیر روایتی که سعد قمی از امام نقل کرده که هر کس او را (معصومه) با شناخت و معرفت زیارت کند، پاداش معنوی آن معادل بهشت است، زیارت‌نامه‌ای که حضرت معصومه(س) دارد مأثور است، چون امام رضا(ع) آن را به مردم تعلیم و آموزش داد که شاید بیشتر امامزادگان چنین متن زیارتی معتبر نداشته باشند، از این‌روی شهر قم همواره امتیازات و ویژگی خاص داشته و دارد و تمام امتیازات معنوی و فرهنگی که در این شهر وجود دارد مرهون وجود این بانوی بسیار کریم است.

اهدای مدال قهرمانی جهان توسط ورزشکار شاهرودی به موزه حرم مطهر رضوی

جواد عجم مدال طلای پنجمین دوره مسابقات ورزش‌های کارگری جهان را به موزه رضوی اهدا کرد.

این ورزشکار در رشته رزمی o-sport جهان در مراسم اهدای مدال با بیان اینکه مقام قهرمانی جهان را با عنایت حضرت رضا (ع) به دست آورده است گفت: با ۱۰ سال تمرین سخت و فشرده، در مسابقات به حضرت امام رضا (ع) متوسل شدم و مدال طلا کسب کردم.

وی گفت: از اینکه مدال خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده ام بسیار خوشحال هستم.

گفتنی است؛ جواد عجم در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، مدال طلای پنجمین دوره مسابقات ورزش‌های کارگری لتونی را که در کشور ترکیه کسب کرده بود، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

350 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت در قم ارسال شد

سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری با تشریح برنامه‌های این اداره کل در دهه کرامت افزود: از این تعداد اثر حدود 200 اثر غزل و حدود 70 اثر مثنوی بودند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار کنگره ملی شعر کرامت که از جشنواره‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است به میزبانی قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که قم قطب شعر آیینی کشور است، گفت: از این رو این کنگره در 2 قالب غزل و مثنوی و بخش ویژه به میزبانی قم اعلام فراخوان داد.

حسینی با اعلام این که اثرهای رسیده در حال داوری هستند، اظهار کرد: علاوه بر اهدای نشان فاطمی، تندیس کنگره و جایزه نقدی به نفرات برتر در بخش‌های مختلف این کنگره؛ حدود 100 اثر برتر نیز در یک مجموعه شعر با عنوان «شعر کرامت» منتشر خواهد شد و تلاش می‌کنیم که برگزاری این کنگره استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: آیین اختتامیه نخستین دوره کنگره ملی شعر کرامت، پنجم مردادماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم برگزار می‌شود.

تجلیل از استاد محمدعلی مجاهدی

وی با بیان این که بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در تمام استان‌های کشور و نیز بیش از 70 کشور جهان جشنواره‌ها و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت امام هشتم(ع) برگزار می‌کند، گفت: در ایام دهه کرامت نیز این بنیاد برنامه‌های خاصی از جمله در قم دارد که در سال‌های پیشین همایش ملی حدیث رضوی در این استان برگزار می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه عصر شعر ملکوت در روز سوم مردادماه امسال در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور شاعران مشهد و قم به همراه تجلیل ویژه از استاد محمدعلی مجاهدی به عنوان ملک‌الشعرای شعر آیینی قم از دیگر برنامه‌های این دهه است.

حسینی از برگزاری نمایشگاه رضوی در نگارخانه شهید آوینی خبر داد و گفت: در این ایام 4 گروه نمایش از قم برای شرکت در جشنواره تئاتر رضوی به شهرهای بجنورد (استان خراسان شمالی) و یاسوج (استان کهگیلویه و بویراحمد) اعزام می‌شوند و نیز 3 نمایش «باطل‌السحر»، «عکاسی» و «نان و نمک» در این ایام در شهر قم اجرا می‌شود.

وی برگزاری المپیاد ورزشی در 6 مردادماه امسال، برگزاری 10 جشن در 10 شب در 10 مسجد قم، مسابقه حفظ 40 حدیث رضوی و نیز مسابقه کشوری نامه‌ای به امام رضا(ع) را از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این دهه نام برد و نیز از میزبانی زائر اولی‌ها از روستاهای استان و نیز نقاط مختلف کشور خبر داد.

حسینی اعلام کرد: روز سوم مردادماه امسال آیین افتتاح برنامه دهه کرامت با حضور مسئولان کشوری و استانی و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: دهه کرامت برای ما رنگ و بوی ولایی دارد؛ وجود بارگاه‌های ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در شهرهای مقدس مشهد و قم برای ما ایرانیان مایه افتخار و مباهات است.

وی با بیان این که این توفیق را داریم که در شهر مقدس قم در کنار حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در خدمت زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا در آن به جایگاه رفیع و عظیم امام رضا(ع) و نیز فضائل و کرامات حضرت معصومه(س) پرداخته شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی برای بزرگداشت دهه کرامت تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

یادآوری می شود؛ دهه کرامت از سوم مردادماه هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا 13 مردادماه سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

پایان داوری آثار رسیده به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی/چهارم مرداد آیین اختتامیه جشنواره در گرگان برگزار می شود

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، با اعلام این نکته که ۱۲۴ اثر به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان ارسال‌شده، افزود: از این تعداد ٢٤اثر متعلق به گلستان است.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر برای انتقال مفاهیم، گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در هر مقوله‌ای اگر از ابزار هنر استفاده شود، نتیجه زودتر حاصل‌شده و ماندگاری بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام فضیلت بابیان این نکته که امسال نهمین جشنواره پویانمایی رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برآیند این کار از ماه‌های قبل شروع‌شده است که شامل، تهیه و تنظیم فراخوان، تنظیم شناسنامه طرح و تنظیم تفاهم‌نامه و بارگذاری آن در پرتال استان است.

وی در خاتمه یادآور شد: تاکنون از ۱۷ استان، ۱۲۴ اثر اعم از فیلم و فیلم‌نامه پویانمایی به دبیرخانه رسیده است که شامل ۴۵ اثر انیمیشنی و ۷۹ فیلم‌نامه است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گفته حجت‌الاسلام فضیلت، "فیلم‌نامه "باز باران" نوشته محمد برومند از تهران، "پرواز کاغذی"، "پرواز" و "ققنوس" به قلم لیلا تقوی از استان فارس و "زره" به نویسندگی نواب محمودی از گیلان نیز پس از داوری اولیه در مرحله رقابتی جشنواره پذیرفته شدند.

دبیر نهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در خاتمه با اعلام این نکته که ۱۲۴ اثر به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان ارسال‌شده، افزود: از این تعداد ٢٤اثر متعلق به گلستان است./864/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات