۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۸۰۷
نماینده مجلس تأکید کرد؛

دولت برای بی حاصلی برجام از مردم عذرخواهی کند/ لزوم ازسرگیری فعالیت های هسته ای

حجت الاسلام پژمانفر گفت: اگر دولت خود را متعهد به قانون می داند، موظف است با سرعت فعالیت های خود در موضوع هسته ای را از سر گرفته و در مقابل بدعهدی های غرب تصمیم قاطع و انقلابی بگیرد.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره نقض برجام و عدم پاسخ به آن از سوی ایران گفت: با شرایطی که شورای عالی امینت ملی، مجلس شورای اسلامی و رهبرمعظم انقلاب گذاشتند، در صورت نقض توافقات از سوی طرف مقابل، ما هیچ وظیفه ای در قبال تعهدات خود نداریم و اصولا معنای توافق هم همین است.

وی افزود: هیچ جای دنیا معنای توافق این نیست که یک طرف به همه تعهدات خود عمل کند و طرف دیگر هر گونه بدعهدی داشت، نادیده گرفته شود.

نماینده مجلس با بیان این که قانون تکلیف ما در برابر نقض توافقنامه برجام را مشخص کرده است، تصریح کرد: اگر دولت خود را متعهد به قانون می داند، مطابق آن در شرایط کنونی موظف است با سرعت فعالیت های خود در موضوع هسته ای را از سرگیری کرده و در مقابل این بدعهدی های غرب تصمیم قاطع و انقلابی بگیرد.

در واکنش به نقض برجام، تمکین نسبت به قانون وجود ندارد

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه واکنش به نقض برجام، تمکین نسبت به قانون وجود ندارد، اظهار کرد: دولت بر اساس تئوری خود از همان ابتدا حل مشکلات کشور در زمینه های مختلف را منوط به مذاکره و انجام توافق با غرب کرد.

وی ادامه داد: در پی این توافق که در قالب برجام صورت گرفت، ما متعهد شدیم یک سری اقدامات را انجام دهیم که دادیم و سازمان های بین المللی هم این امر را تایید کردند اما طرف مقابل تعهدات خود را نقض کرد و با این وجود، دولت به رغم توصیه ها و تاکیدات مردم و رهبری، همچنان نسبت به نقض برجام و تبعات آن برای کشور بی تفاوت است.

نه چرخ سانتریفیوژ می چرخد و نه چرخ اقتصاد/ دولت جدید به توان مردم اعتماد کند

نماینده مجلس با بیان اینکه برجام تاکنون دستاورد قابل توجهی برای کشور نداشته و مشکلات معیشتی مردم به مراتب بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مطابق تئوری دولت یازدهم مبنی بر لزوم توافق با غرب و شعار انتخاباتی آقای روحانی مبنی بر چرخش سانتریفیوژها در کنار چرخش اقتصاد و معیشت مردم، انتظار می رفت به مرور، مشکلات حل شود اما امروز نه چرخ سانتریفیوژ می چرخد و نه چرخ اقتصاد.

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر لزوم پاسخگویی دولت به مردم در این زمینه گفت: رییس جمهور نیز مانند وزیر خارجه باید صادقانه اعلام کند هیچ نتیجه ای از برجام نگرفته است و از این بابت از مردم عذرخواهی و برای جبران آن در دولت جدید، به مردم تکیه و اعتماد کند./930/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات