۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۱۳۸۰۴
به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت؛

همایش روز دختر در امامزاده سیدمظفر بندرعباس برگزار شد/ تجلیل از ۲۰ دختر نمونه

به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)، همایشی با عنوان تکریم دختران در بندرعباس برگزار و از ۲۰ دختر نمونه در زمینه های قرآنی، فرهنگی، علمی و ورزشی تجلیل شد.
حضرت معصومه تجلیل سرهنگ سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، تعداد امامزادگان شايسته تعظيم و تجليل در شهر مقدس قم كه بر فراز قبور مطهرشان گنبد و سايبان هست ‏به چهارصد نفر مى‏ رسد اما در این میان، ماه تابانى كه همه آن‌ها را تحت‌الشعاع انوار درخشان‏ خود قرار داده، تربت پاك شفيعه محشر، كريمه اهل ‏بيت ‏پيامبر(ع)، دخت گرامى موسى بن جعفر، حضرت معصومه(س) است.

پژوهشگر معاصر، علامه بزرگوار، حاج محمدتقى تسترى، مؤلف قاموس ‏الرجال می‌نویسد: «در ميان فرزندان امام كاظم(ع) با آن همه كثرتشان بعد از امام ‏رضا(ع)، كسى همسنگ حضرت معصومه(س) نمى‏باشد و همچنین محدث گران‌قدر حاج شيخ عباس قمى نیز به هنگام بحث از دختران حضرت موسى بن‏ جعفر(ع)، آورده است که «برحسب آنچه به ما رسيده، افضل آن‌ها سيده جليله معظمه، فاطمه ‏بنت امام موسى(ع)، معروف به حضرت معصومه(س) است.

حضرت فاطمه معصومه(ع) یکی از زنان برتر عالم تاب است که به دلیل عصمت و نجابت بی‌کرانش «معصومه» نامید شد و این نام مبارک امروز مزین کننده وجود دختران ایران زمین است.

به منظور گرامیداشت سالروز میلاد آن بانوی والامقام و تکریم و تجلیل از دختران نمونه شهرستان بندرعباس، همایشی با عنوان «تکریم دختران نمونه» با همکاری بسیج خواهران، اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و همچنین اداره کل تربیت بدنی عصر امروز در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار و از 20 دختر نمونه اعم از حافظان قرآن کریم، نخبه های علمی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

 حضرت معصومه در میان امامزادگان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند

در ابتدای این همایش، سرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با اشاره به فضائل اخلاقی و معنوی حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) مورد عنایت ویژه چهار امام معصوم بودند، این بزرگوار در میان امامزادگان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر کرامات اخلاقی حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: این بزرگوار باید الگوی بانوان در جامعه قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: ایشان فرموده اند: بهشت هشت دروازه  دارد و سه تای آن به سوی قم است، که بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی جعفر در آنجا رحلت می کند که با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند.

سرهنگ سالاری با بیان اینکه بزرگان و علما با عظمت از این بانوی بزرگوار یاد می کنند، گفت: جواد الائمه نیز می فرمایند: «هر کس عمه ام را در قم زیارت کند بهشت از آنِ او می شود».

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) در این است که وی تبعیت از ولایت داشته است و امروز زنان جامعه اسلامی ما از حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و حضرت مریم الگوگیری می‌ کنند و توانسته ‌اند با الگوگیری از بانوان نقش مهمی را در جامعه ایفا کنند.

گفتنی است، پخش کلیپ ولایت و تجلیل از ۲۰ دختر نمونه و نخبه های قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های جانبی همایش روز دختر در بندرعباس بود./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات