۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۱۳۸۰۱
امام جمعه موقت بندرعباس:

دختران و بانوان جایگاه ارزشمندی در آموزه های دینی دارند

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به جایگاه والا و ارزشمند حضرت فاطمه معصومه گفت: در فرهنگ اهل بیت(ع) که ریشه در وحی و کلام الهی(قرآن) دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصی برخوردارند.
حضرت معصومه 

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان دهه کرامت را به عنوان فرصتی مناسب برای تکریم مقام دختران در خانواده و جامعه یاد کرد و گفت: جایگاه مقام مرتبه آن حضرت بسیار والا است، و قابل وصف نیست.

وی در ادامه افزود: در روایات، دختر را برکت خانه و خانواده می دانند و تمجیدات و تعریفات زیادی از وی شده است و این تمجیدات و تعاریف زمانی صدق می کند که دختران و زنان مسلمان قدر و منزلت خود را بشناسند و با رعایت حجاب و عفاف به کمال برسند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به جایگاه دختران دین مبین اسلام گفت:‌ در اندیشه اسلامی دختر از جایگاهی برخوردار است که پیامبر اسلام در مهمترین مسائل اجتماعی آنان را وارد می کرد، به عنوان مثال؛ در قضیه مباهله حضرت فاطمه(س) را همراه خود برد در حالی که در آن زمان اعراب دختران را زنده به گور می کردند. 

حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: ‌در فرهنگ اهل بیت(ع) که ریشه در وحی و کلام الهی(قرآن) دارد، نیز زنان و دختران از جایگاه خاصی برخوردارند، تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده، بیانگر این موضوع است.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: آن بانوی بزرگوار در عبادت، زهد و تقوی سرآمد زمان خود بودند و به القاب رشیده، حمیده، و حمیده ملقب و در پرهیزگاری نیز نمونه بودند، به دلیل منزلت مقام منزلت آن بانو،  لقب معصومه(س) به آن حضرت داده شده و ایشان شفاعت کننده بانوان در روز موعود است.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه عبادت همیشگی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه(س) است، ابراز داشت: بانوان امروز باید آن بانویی والامقام را در زندگی خود الگو قرار دهند.

حجت الاسلام فروزان نژاد بیان کرد: فاطمه معصومه(س) به عشق برادر و امام زمانش از مدینه به سوی خراسان هجرت کردند و در شهر قم نیز قرا گرفته و همانند خورشیدی در آن نقطه از ایران اسلامی ما می درخشند.

رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هرمزگان با بیان اینکه ایام دهه کرامت به امام هشتم(ع) و حضرت معصومه(س) منسوب است، گفت: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) هر امامی پیمانی بر گردن دوستان و شیعیان خود دارد که یکی از راهکاری وفای به این پیمان، رفتن به زیارت مرقد این بزرگان است.

وی، زیارت را کلاس تربیت و معرفت دانست و بیان کرد: حرم‌های مطهر مدارس تربیت افراد و زیارتنامه‌ ها متن‌های آموزشی این مدرسه هستند به همین علت افرادی که مفهوم زیارت و جایگاه این بزرگان را بشناسند پر نصیب‌ترین زائرن بوده که مورد شفاعت قرار می‌ گیرد.

امام جمعه موقت بندرعباس در پایان گفت:‌ شیعیان برای کسب نور و فیض به زیارت آن بانوی بزرگوار می روند و قم به برکت فاطمه معصومه(س) شهر علم و ادب حکمت و فلسفه و عرفان در مرکز حوزه های علمیه جهان تشیع و خاستگاه مراجع عظام تقلید است./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات