۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۱۳۷۹۲
مدیر کل مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر:

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی سبب گسترش مکتب عاشورا در دنیا می شود

حجت الاسلام ملک محمدی برگزاری مراسم جهانی شیرخوارگان را سبب گسترش مکتب عاشورا در دنیا دانست و گفت: معرفی حضرت علی اصغر(ع) به عنوان اسوه و الگویی برای بشریت وظیفه مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) است.
مجمع شیرخوارگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ملک محمدی عصر امروز در پانزدهمین همایش سالانه شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) که در کتابخانه آستان قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: حضرت علی اصغر(ع) به عنوان آخرین و کوچک ترین شهید کربلا مهری معتبر بر سند آن واقعه عظیم است. آن نوزاد شهید سند مظلومیت امام حسین(ع) و تنها شهیدی است که در برابر دیدگان خانواده خود به شهادت رسید؛ چرا که دیگر شهدای کربلا در میدان نبرد به شهادت رسیدند.

مدیر کل مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به هدف راه اندازی این مجمع افزود: یکی از نشریات اسرائیلی در یکی از شمارگان خود عکسی از مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) که در محرم برگزار می شود را چاپ کرده و با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده پیش بینی کرده بود سربازانی که اسرائیل را نابود خواهند کرد از این مراسم ها می باشند و در آن بستر تربیت خواهند شد. این امر یادآور سخن امام خمینی(ره) در جواب شاه است که گفته بودند: «سربازان من در گهواره ها هستند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف مجمع زمینه سازی و کادر سازی برای حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام ملک محمدی معرفی حضرت علی اصغر(ع) به عنوان اسوه و الگویی برای بشریت را وظیفه مجمع مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) دانست و گفت: معرفی ایشان موجب شناخته شدن واقعه کربلا و مظلومیت امام حسین(ع) و یاران ایشان می شود. همچنین این امر گسترش و شیوع مکتب امام حسین(ع) و عاشورا را در میان مردمان جهان در پی خواهد داشت.

مدیر کل مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به لزوم استفاده از شیوه های نوین در معرفی ایشان نزد افکار بین المللی افزود: در عصر اطلاعات و دیجیتال باید از رسانه های ارتباط جمعی و اینترنت نهایت استفاده را  در معرفی حضرت علی اصغر(ع) ببریم و نباید از ذکر کرامات ایشان در میان مردم کشور خودمان نیز غافل شویم.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: «هر کس خداوند را به خون مظلوم قسم دهد دعایش مستجاب می شود». از ایشان پرسیدند: «مراد از مظلوم در اینجا کیست؟» ایشان پاسخ دادند: «حضرت علی اصغر(ع)»./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات