۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۳۷۹۱
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی:

روند توسعه کشور دچار عقب ماندگی است

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روند توسعه کشور دچار عقب ماندگی است، گفت: این روند قابل قبول نیست و باید در جهت رفع و بهبود این مشکل با تلاش مضاعف حرکت کنیم.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه روند توسعه کشور دچار عقب ماندگی است، افزود: این روند قابل قبول نیست و باید در جهت رفع و بهبود این مشکل با تلاش مضاعف پیش رویم و سخت کوشید.

سوء تغذیه200 هزار زن در کشور

ربیعی با بیان اینکه 200 هزار زن  دارای سوء تغذیه در کشور شناسایی شده است که زیر چتر حمایتی و خدماتی دولت قرار می گیرند، گفت: دولت تدبیر و امید در راستای فقر درآمدی تلاش های بسیاری انجام داده و در طول فعالیت خود حداقل دستمزدها را سه و 2 دهم برابر افزایش داده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: سیاست ها و راهبردهای حوزه مسکن معطوف به تکمیل طرح های مسکن مهرشد اما در زمینه مسکن های حمایتی نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات شایسته ای به منصه ظهور رسیده است.

متوسط رشد امروز کشور قابل قبول نیست

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان در ابتدای کار دولت یازدهم، چهار میلیون و 200 هزار ریال بود که این رقم به 11 میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافت، ابراز داشت: 11 میلیون ایرانی در دولت یازدهم با هدف جلوگیری از فقر درمانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که البته این اقدام بار مضاعفی را به تامین اجتماعی و بیمه سلامت وارد کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متوسط رشد امروز کشور قابل قبول نیست، اظهار داشت: اکنون باید جهت ارتقای وضعیت رشد اقتصادی، سخت کوشی و همت مضاعف در دستور کار قرار گیرد.

دولت نسبت به آینده کشور مسؤول است

ربیعی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در طول فعالیت خود 300 هزار تثبیت شغل را دنبال کرد که این این مهم به عنوان بخشی از طرح خروج از رکود مطرح است، افزود: شغل های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید قابل رصد است اما باید به این سوال هم پاسخ گفت که چرا برخی از موفقیت ها و خدمات هنوز در زندگی مردم ملموس نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید منادی حرکت عقلانی است و هیچ برنامه های بدون کار کارشناسی نباید در کشور اجرا شود، ابراز داشت: دولت سیاستگذار توسعه است و امروز دولت بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده کشور و نسل های آینده مسؤول است.

به گزارش رسا، استان مرکزی با دارا بودن 2 هزار و 900 واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور شناخته می شود./842/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات