۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۳۷۸۹
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

نمازجمعه تبیین کننده دیدگاه های ولی فقیه است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل نماز جمعه را تبیین کننده منویات و دیدگاه های ولی فقیه و امام امت اسلامی عنوان کرد و گفت: نمازجمعه پایگاه مهمی برای تقویت جایگاه ولایت و امامت در میان امت اسلامی است.
حجت الاسلام حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع اعضای ستاد نمازجمعه گتاب با تقدیر از تلاش ها و زحمات خدمان این ستاد، گفت: نمازجمعه به برکت انقلاب اسلامی از مهجوریت بیرون آمد و امام راحل با دستور برای  اقامه آن به نظام اسلامی قوت و عظمت بخشید.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمازجمعه در اسلام، افزود: نامگذاری یک سوره به نام جمعه و آیه شریفه نهم این سوره نشان از جایگاه عظیم و مورد توجه اسلام به این عمل سیاسی و عبادی است.

امام جمعه گتاب به چند روایت در خصوص اهمیت توجه به باشکوه برگزار کردن نمازجمعه، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم نمازجمعه، هدایت تعلقات قومی، نژادی، زبانی و حزبی به سمت هویت دینی برای استحکام و قدرت جامعه اسلامی است.

وی دومین اثر نمازجمعه را ایجاد بستر تقوای الهی برای آحاد جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: تقوا مهمترین و اصلی ترین پیام نمازجمعه است که خطیب جمعه در ابتدای هر دو خطبه بر آن تاکید می کند.

حجت الاسلام تقی پور تقوا را عنصری نجات بخش در زندگی دنیا و آخرت عنوان کرد و ادامه داد: تقوا شیرین کننده و بازدارنده از گناهان برای انسان بوده و در برگیرنده تمام ابعاد زندگی با دست یابی به آرامش و سعادت محسوب می شود.

وی توامان بودن عنوان سیاسی و عبادی نمازجمعه را تاکید بر پیوستگی سیاست با دیانت در اسلام بیان کرد و گفت: نمازجمعه با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به آحاد جامعه اسلامی، در هم شکننده نقشه های دشمنان اسلام و عناصر استکباری هم در داخل و هم خارج امت اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از کارکرد های نمازجمعه را بیان مشکلات داخلی مردم در حضور مسؤولان عنوان کرد و افزود: نمازهای جمعه محل بیان مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی مردم است تا مسؤولان وادار به پاسخگویی و رفع مشکلات آن ها شوند.

وی نمازجمعه را یک رسانه قوی و فراگیر در سراسر امت اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: نمازجمعه یک رسانه تعاملی و چند وجهی با ضریب اطمینان بالا در سطح جامعه اسلامی است که سبب ایجاد امید و دلگرمی در بین جامعه می شود.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: خطبه های نمازجمعه نوعی رابطه احساسی را بین امام جمعه و نمازگزاران ایجاد می کند که سبب انتقال سریع و عمیق مفاهیم دینی توام با عواطف معقول می گردد.

وی نمازجمعه را تبیین کننده منویات و دیدگاه های ولی فقیه و امام امت اسلامی عنوان و تصریح کرد: نمازجمعه پایگاه مهمی برای تقویت جایگاه ولایت و امامت در میان امت اسلامی و پیگیری کننده اجرای آن در سطح منطقه است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کارکرد قرارگاه فرهنگی نمازجمعه، گفت: نمازجمعه قلب تپنده فرهنگی و جهت دهنده حوزه فرهنگ دینی در منطقه در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان است؛ از این رو باید هم اعضای ستاد و هم نماگزاران بیشتر این کارکرد را مورد اهتمام قرار بدهند./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات