۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۷۸۶
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

نماز جمعه نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز جمعه را یادگار گرانبهای امام امام خمینی دانست و گفت: نماز جمعه نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان است و امامان جمعه نیز باید آرمان های نظام اسلامی را با دقت مطالعه و مورد بررسی قرار دهند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عصر امروز در همایش گرامیداشت سالروز پنجم مرداد و سالروز تاسیس نماز جمعه به فرمان امام راحل که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: نماز جمعه سبب آگاه سازی افکار جامعه از مسائل روز دنیا و توطئه های دشمنان استکبار جهانی بر علیه مسلمانان و مظلومان جهان می شود.

تسلط بر اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را یادگار گرانبهای امام امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: نماز جمعه نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان است و امامان جمعه نیز باید آرمان های نظام اسلامی را با دقت مطالعه و مورد بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: امامان جمعه باید با تسلط بر اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام و مواضع انقلاب اسلامی در مناسبات بین المللی، نسبت به ترویج و گسترش اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جامعه بیش از پیش گام بردارند. 

تریبون نماز جمعه بهترین ابزار برای روشنگری جامعه

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه بهترین ابزار برای روشنگری جامعه از اهداف والای نظام اسلامی است، گفت: امروز دشمنان اسلام از این اجتماع بزرگ مسلمانان وحشت زده اند به طوری که از هر ابزاری برای فروپاشی این اجتماع بزرگ استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی استکبار ستیزی را یکی از مهمترین مواضع نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: نماز جمعه نماد مبارزه با ظلم و اسکبار است و سبب بقا و دوام حکومت اسلامی می شود و امامان جمعه وظیفه دارند با بهره گیری از اندیشه امام راحل و راهبردهای رهبر معظم انقلاب این مهم را در جامعه تبیین کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه جریانی است که از محوریت نظام یعنی مرکز ولایت سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: نماز جمعه چشمه جوشانی در نظام اسلامی است که دشت دل‌ها را سیراب و نهال اندیشه‌ها را شاداب می‌کند و در ابعاد مختلف رفتار انسان‌ها را خدایی و اسلامی می سازد.

مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه در رابطه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: امروز موضوع مهمی که باید مورد بررسی و مقابله قرار گیرد تهاجم فرهنگی دشمن است و باید بدانیم جنگ در این صحنه جنگی بسیار گسترده‌تر و با برنامه‌تر با فرماندهی مصمم‌تر از سوی دشمنان است که با ماهواره و شبکه‌های مجازی علیه ما شروع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: اشاعه فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت به خوبی می تواند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کند و کشور را از گزند دشمنان نظام اسلامی حفظ کند و در این راستا باید دوران دفاع مقدس برای جوانان که آن دوران را درک نکرده اند تبیین شود./842/پ202/ب1

ارسال نظرات