۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۱۳۷۶۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری جشن بزرگ بزم ریحانه ها به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه، برگزاری کارگاه های آموزش دانش آموزان خوزستانی، برگزاری محفل انس با قرآن در شادگان و تکمیل سهمیه ملی طرح حفظ قرآن در سه شهرستان اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جشن بزرگ بزم ریحانه ها به مناسبت سالروز میلاد فاطمه معصومه(س) و روز دختران، با حضور دختران و مادران اهوازی برگزار می‌ شود.

در این جشن که از سری برنامه های جشن های زیر سایه خورشید است خادمان رضوی حاضر و هدایای تبرکی را میان مادران و دختران توزیع خواهند کرد.

این جشن ۴ مردادماه در ساعت ۱۸:30 در حسینیه شهدا مجتمع فرهنگی ـ تربیتی شهدای مسجد حضرت جواد الائمه(ع) آریاشهر برگزار می شود.

همچنین همزمان با سراسر کشور در اهواز جشن فرشتگان سرزمین من به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۴۵ نبش خیابان ۱۳ کیانپارس جنب مسجد منتظرالمهدی (عج) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ جشن‌ های دهه کرامت امسال با شعار ها «نهضت خدمت‌رسانی به محرومین از سیره امام رضا(ع)» از ۳ تا ۱۳ مردادماه همزمان با سایر استان ها در خوزستان با حضور ۱۶ نفر از خادمان رضوی و در قالب ۴ کاروان در سطح ۲۷ شهرستان و ۱۳ منطقه حاشیه ‌ای اهواز برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزش دانش آموزان خوزستانی

علی بلاسم، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: کارگاه ‌های آماده ‌سازی نمایندگان استان در بخش آوایی مسابقات کشوری از ۱۲ مردادماه آغاز می ‌شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌ ها در دو بخش پسران و دختران در ۱۲ و ۱۳ (دختران) و ۱۵ و ۱۶ (پسران) برگزار می ‌شود.

بلاسم گفت: دانش‌ آموزان خوزستانی در بخش پژوهشی با ۱۴ رتبه برتر به کار خود پایان دادند. اعزام دانش‌ آموزان دختر و پسر در بخش آوایی از دهه دوم مردادماه آغاز می‌ شود.

برگزاری محفل انس با قرآن در شادگان

شصت و چهارمین محفل هفتگی قرآن شادگان شامگاه امشب ساعت ۲۲ در این شهرستان برگزار می‌ شود.

این برنامه قرآنی که سه شنبه هر هفته در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود، این هفته در خیابان ۱۵خرداد غربی(خ ارشاد) حسینیه عباسیه با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد. قاریان محفل امشب محمود کنجکاو، معین سالمی و حسام آلبوخنفر هستند.

محافل سیار انس با قرآن شادگان از فروردین امسال به همت گروهی از قاریان و جوانان علاقه مند به قرآن شهرستان شکل گرفت و سه شنبه هر هفته مهمان نقاط مختلف شهری و روستایی شادگان شد.

همه علاقه‌ مندان به ساحت قرآن در شهرستان شادگان می‌توانند میزبان این محفل قرآنی باشند و آمادگی خود برای برگزاری این برنامه قرآنی در منزل، حسینیه، مسجد و یا محل خاص مورد نظر خود را به برگزار کنندگان این برنامه قرآنی در هر محفل اعلام کنند.

تکمیل سهمیه ملی طرح حفظ قرآن در سه شهرستان

حجت ‌الاسلام حمید شویع ‌نژاد، رییس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار کرد: در طرح ملی حفظ قرآن کریم خوزستان در سال جاری دارای ۲۴ هزار نفر سهمیه است.

وی بیان کرد: از این تعداد سهمیه در استان خوزستان تا روز گذشته ۱ مردادماه در بین ۱۵ اداره اوقاف در سراسر خوزستان تعداد ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر ثبت ‌نام کرده‌اند که ۳ هزار و ۵۹۵ مرد و ۷ هزار و ۹۱۹ نفر زن هستند.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان عنوان کرد: تاکنون شهرهای شوش با ۱۴۷۶ نفر، شوشتر با ۲۳۷۰ نفر و دزفول با ۲۱۸۳، سهمیه خود را تکمیل کرده ‌اند. اهواز هم با ۴۰۷۰ سهمیه تاکنون یک‌ هزار و ۵۰۸ نفر را در این طرح ثبت ‌نام کرده است.

حجت الاسلام شویع ‌نژاد با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن کربم شامل ۱۱ رشته‌ حفظ قرآن کریم است، گفت: طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۹۱ در لبیک به فرمان قرآنی مقام معظم رهبری با هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن آغاز شد./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات