۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۱۳۷۶۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

دین و معنویت نباید در حاشیه باشد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که معنویت و دین آن طور که شایسته است در جامعه بشری جایگاهی ندارد و در حاشیه قرار گرفته است، گفت: دین و معنویت باید در اولویت برنامه های فردی و اجتماعی همه ما قرار گیرد چون سعادت و تعالی ما در گرو بهره مندی صحیح از این دو اصل مهم است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه کرامت در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، این بانوی بزرگ جهان اسلام را الگویی ارزنده برای بانوان و دختران جامعه اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه به ویژه دختران جوان برای ادامه زندگی خود نیازمند الگوی مناسب هستند، افزود: سیره اهل بیت(ع) بهترین الگو برای تعالی نسل جوان در عرصه های مختلف خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز هجمه های متعددی نسل جوان به ویژه دختران جوان را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: اگر این نسل اثرگذار جامعه در زندگی خود از یک الگوی مناسب و مطمئن بهره مند نشوند به حتم در دام دشمن گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دشمن برای تضعیف و خدشه دار کردن دین و انقلاب، نسل جوان جامعه را مورد هدف توطئه های خود قرار داده است، تصریح کرد: امروز تقویت سیره اهل بیت(ع) در جامعه یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته بود از سیره اهل بیت(ع) بهره مند نشدند، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) همچون چراغ روشنی برای حرکت در دنیای تاریک و ظلم آلود جهان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بدون محبت اهل بیت(ع) به حتم سعادت و کمال حقیقی نصیب ما نخواهد شد، تصریح کرد: در شرایطی که دنیای امروز تشخصیص حق از باطل کار سختی شده است، تنها محبت و نور اهل بیت(ع) است که می تواند ما را در مسیر صحیح رهنمون سازد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که معاندان و گروه نفاق همواره برای خاموش کردن نور اهل بیت(ع) در جامعه دینی تلاش های بسیاری انجام دادند، افزود: اما نور اهل بیت(ع) با وجود همه توطئه های دشمنان دنیای تاریک و ظلمانی امروز را روشن کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) با مفاهیم متعالی که از خود به یادگار گذاشتند راه صحیح زندگی کردن را برای بشریت به ویژه امت اسلام مشخص کردند، تصریح کرد: اما متأسفانه جامعه بشری امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی از این مفاهیم تعالی بخش فاصله گرفتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه معنویت و دین آن طور که شایسته است در جامعه بشری جایگاهی ندارد و در حاشیه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دین و معنویت باید در اولویت برنامه های فردی و اجتماعی همه ما قرار گیرد چون سعادت و تعالی ما در گرو بهره مندی صحیح از این دو اصل مهم است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز دین در خطر تحریف و تضعیف بدخواهان و دشمنان اسلام ناب قرار گرفته است، گفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایت و رژیم اشغالگر قدس تلاش کردند با به وجود آوردن گروه های تکفیری و تروریستی در جهان به ویژه خاورمیانه، اسلام ناب را خدشه دار و اسلام آمریکایی را جایگزین آن کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با هوشیاری جبهه مقاومت در منطقه این توطئه خطرناک دشمن با شکست مواجه شده است، افزود: امروز کشورهای اسلامی منطقه نظیر عراق و سوریه که در خط مقدم دفاع از جبهه مقاومت قرار داشتند در حال بازگشت به دوران آرامش قرار دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که جبهه مقاومت در منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک و یاری آحاد جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر این جبهه ارزشی نبود امروز تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا، آل سعود و صهیونیست ها در همه کشورهای منطقه لانه کرده بودند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که خوشبختانه مثلت شوم آمریکا، صهیونیسم و آل سعود با محوریت و نقش آفرینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکست سنگین و مفتضحانه ای در منطقه خورده است، تصریح کرد: امروز عراق و سوریه که زمانی بسیاری از شهرهای آنها در اشغال تکفیری ها بود از لوس وجود این عناصر تروریست پاک شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید قدردان نعمت امنیت و آسایش در کشورمان باشیم، افزود: این جایگاه امروز را مرهون تلاش های همه مجموعه های انقلابی و ارزشی کشورمان در رأس آن سپاه و دیگر نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که باید در همه امور گوش به فرمان ولایت و رهبری باشیم، رمز پیروزی های گذشته کشورمان در عرصه های مختلف را در ولایت مداری ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز کلید حل بسیاری از مشکلات و گرفتاری های داخلی وحدت و همبستگی با محوریت رهبری معظم انقلاب است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران نور اهل بیت(ع) در کشورمان همه جا را روشن کرده است، گفت: وجود مرقد مبارک و مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در مشهد و قم یک ارزش والای الهی است که نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شده و باید قدردان آن باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر لزوم ترويج فرهنگ علوي و سيره زندگي اهل بيت (ع) در جامعه تأکيد کرد و افزود: دهه کرامت، فرصت مغتنمي براي تببين و ترويج سبک حيات طيبه اهل بيت (ع) در بين احاد افراد جامعه است که بايد از آن بهره کافي برده شود.

وي اظهار داشت: دهه کرامت از دهه اول ماه ذي‌العقده آغازش با ولادت حضرت معصومه(ع) و پايانش با ولادت حضرت ابوالحسن علي بن موسي‌الرضا(ع)، فرصتي است تا سيطره شناخت خود را در ابعاد مختلف شخصيتي و زندگي بانوي بزرگوار اسلام حضرت معصومه(س) و اختر تابناک آسمان هشتم علي بن موسي الرضا(ع) وسعت ببخشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، شاخصه مهم شيعيان را ولايت پذيري عنوان کرد و افزود: ولايت پذيري تبعيت محض از امام معصوم(ع)‌ است و کسي که خود را شيعه مي داند بايد در اعمال و رفتارش سيره اهل بيت(ع) متجلي باشد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات