۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۱۳۷۴۹
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در میناب برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم این استان در شهرستان میناب خبرداد و گفت: آیین افتتاحیه این مسابقات ۱۸ مرداد ماه جاری برگزار می شود.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در نشست خبری مشترک با فرماندار شهرستان میناب در این اداره کل گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند عامل شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی باشد و به دنبال آن افزایش تعداد حافظان در استان هرمزگان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود گفت: برای نخستین بار است که میزبانی مرحله استانی این مسابقات از بندرعباس خارج و به شهرستانی دیگر واگذار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از میزبانی شهرستان میناب از چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خبر داد و افزود: استفاده از پتانسیل و ظرفیت های قرآنی شهرستان ها، شناسایی و معرفی استعدادهای قرآنی و همچنین شناساندن جاذبه های گردشگری مناطق مختلف استان هرمزگان ازجمله اهداف انتقال محل برگزاری مسابقات از مرکز استان به شهرستان تاریخی میناب است.
 
حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه به طور متوسط 200 خانواده متسابقین شرکت کننده در این مرحله با مراکز گردشگری و ظرفیت های قرآنی شهرستان میناب آشنا می شوند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 235 متسابق متشکل از 120 نفر از برادران و 115 نفر از خواهران رده سنی بالای 18 سال به مدت دو روز در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، ترتیل، قرائت، دعاخوانی و اذان با یکدیگر به رقابت می پردازند.
 
وی با اشاره به زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم گفت: این مرحله از 18 مرداد آغاز و تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت و 12 داور شامل 2 داور بین المللی، چهار داور خارج از استان و شش داور استانی کار داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ادامه از تجلیل نفرات اول تا سوم هر رشته خبر داد و افزود: نفرات برتر هر رشته نیز به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که ۱۱ شهریورماه به میزبانی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

حجت الاسلام گرایلی ابراز داشت: برپایی نمایشگاه های سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری کرسی های تلاوت در بخش ها و روستاهای مختلف شهرستان میناب با حضور قاریان بین المللی، کشوری و استانی، برپایی کارگاه های آموزشی ویژه متسابقین و اعزام شرکت کنندگان در قالب تورهای گردشگری برای بازدید از جاذبه های میناب از برنامه های جانبی این دوره از مسابقات است.

سپس ابوذر نخعی فرماندار شهرستان میناب ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این شهرستان از مرحله استانی مسابقات قرآن، از این رخداد به عنوان جشنواره وحدت یاد کرد و افزود: مسابقات قرآنی کاری بس بزرگ است و از این رو همه باید برای برگزاری هرچه بهتر آن وارد میدان شوند.

وی عنوان کرد: با وجود نگاه اعتقادی مدیران تدارک لازم برای برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی با همکاری همه ادارات و نهادها دیده شده است و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

فرماندار میناب با بیان اینکه از شهرستان میناب به عنوان «قم» استان هرمزگان یاد می شود، گفت: میناب در زمینه های مختلف دینی مذهب همواره در سطح استان اثرگذار بوده است و ثبت ملی آیین علم گردانی پنجم محرم و سینه زنی نشسته گواه این مدعاست./۸۵۱/پ202/ب1

ارسال نظرات