۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۷۴۸
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:

۸۰۰ موکب برای اربعین ۹۶ در شلمچه و چذابه برپا می شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به صدور پروانه بیش از ۵۰ درصد مواکب، گفت: ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه و همین تعداد در چذابه برپا می شوند.
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت­الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در گردهمایی نمایندگان مواکب و مسؤولان کمیته­ های جذب که ظهر امروز در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، با بیان اینکه حضور ادارات، سازمان­ها، ارگان­ها، سازمان­های امنیتی، مخابرات، بانک­ها و سایر نهادها ضروری است، خاطرنشان کرد: سال­های گذشته به دلیل نبود باجه­ های بانکی مشکلات فراوانی برای زوار ایجاد و سودجویان سوء­استفاده ­های بسیاری کردند و ما کمک چنین ارگان­ها و سازمان­هایی در تکمیل زیرساخت­ها، استراحت­گاه ها و نصب باجه­های بانکی را همچون گذشته خواستار هستیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می تواند در دو پایانه چذابه و شلمچه مواکبی را برپا کند، اظهار داشت: در چنین مواکبی موارد و رویدادهای نامناسب ناراحت کننده و دغدغه آور را با رعایت همه ضوابط مدنظر قرار دهند و دو فریضه ارزشمند فراموش شده در جامعه را به عنوان اقدامی جدید در سال 96 مورد اهتمام و توجه داشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مسؤولان ستاد شهرستان­ها برنامه ریزی هایی برای برگزاری نشست با موکب داران را با حضور فرماندار و امام جمعه را اجرا کنند، افزود: نتایج و تصمیمات چنین جلساتی باید به موکب داران منتقل شود؛ در ضمن نیازی به استعلام برای موکب داران نیست و تأییدیه مسؤولان شهرستانی درباره آن­ها برای ما کفایت می کند.

حجت الاسلام موسوی درباره مواکبی که قصد تکمیل فرم­ های ستاد را ندارند، افزود: مسؤولان ستاد شهرستانی با امام جمعه، اداره اطلاعات، فرمانداران و مواکبی که مایل به تکمیل فرم­ های ستاد نبوده و همکاری ندارند، جلساتی را برگزار و گوشزد کنند که وقوع هر حادثه و اتفاقی در میان زوار بر عهده آنها است.

وی با بیان اینکه پروانه بیش از 50 درصد مواکب صادر شده است، ابراز داشت: موکب ­داران از ارائه آمار نجومی برای خدمت رسانی پرهیز کنند چرا که بازرسان محسوس و غیرمحسوس وزارت کشور و سایر وزارتخانه­ها به سرکشی می پردازند و ارائه چنین آمار غیرواقعی قطعا ما را در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهد ساخت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته 8 درصد خوزستانی­ها عازم سفر اربعین شدند، عنوان داشت: پیش بینی ما برای سال جدید 10 درصد است و همچنین سهم خوزستان برای پذیرایی از زوار در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در شراط عادی ابلاغ گردید و از مسؤولان و موکب­داران همکاری با استان­های ­معین جهت خدمت­رسانی بهتر به زائران را خواستار هستم.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود گفت: بازگشت زائران ازکربلای معلی تا 30 صفر است حال آنکه بیشتر برنامه ریزی­های سابق ما در اعزام زوار بود که در این زمینه امسال 40 درصد مواکب برای ارائه خدمت به بازگشت زوار تا 30 صفر و 60درصد برای رفت زوار برپا خواهند شد و از 20 تا 30 صفر باید به گونه­ای مواکب را مدیریت کنیم که تا بازگشت آخرین زائر خدمات خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام موسوی به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون و همکاری، رعایت نظافت و امور بهداشتی، عدم اسراف و رساندن نذورات مردمی به زائران از سوی موکب داران اشاره و تصریح کرد: در بحث زیرساخت­ها مسؤولان مشغول هستند و استاندار محترم در بحث جاده چذابه دستورهای لازم را صادر کرد و هم اکنون چندین پیمانکار به فعالیت می پردازند؛ چنانکه در بحث پارکینگ­ها و آب لوله کشی دستورهای لازم صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جانمایی مواکب خاطرنشان کرد: به برپایی 400 موکب در مرز شلمچه و همین تعداد در چذابه نیازمند و به کمتر از آن راضی نیستیم و در زمینه جانمایی مواکب در شلمچه مشکلی وجود ندارد اما در در چذابه پیگیر امور هستیم./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات