۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۳۷۴۲
حجت الاسلام مهدوی پور:

عزاداری برای امام حسین در هندوستان فراتر از یک سنت مستحب است

نماینده ولی فقیه در هندوستان با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا شهید معرکه بود و در حاشیه نبود، گفت: عزاداری برای امام حسین در هندوستان فراتر از یک سنت مستحب است.
عزاداری امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی مهدوی پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان امروز 3 مرداد در نشست سالانه مسؤولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که در حرم رضوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س)، گفت: عزاداری در شبه قاره هند برای امام حسین(ع) فراتر از یک سنت مستحب است.

وی به بیان چگونگی عزاداری در شبه قاره هند پرداخت و افزود: عزاداری با هویت تشیع عجین شده است و شیعه در طول تاریخ با مظلومیت اهل بیت(ع) و اشک و ناله همراه است.

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به این مطلب که امروز با این سنت عزاداری، پیام عاشورا و اهل بیت(ع) جهانی شده است، تصریح کرد: در هندوستان و پاکستان با فرا رسیدن محرم، غم و اندوه این کشورها را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه عزاداری در شبه قاره هند به اندازه ای گسترده است که قابل تصویر کشیدن و بیان نیست، اظهارکرد: در زمان محرم، خیمه عزاداری در گوشه و کنار این کشورها به پا می شود و در کشوری که اکثر آنها غیر مسلمانها هستند روز عاشورا به عنوان تعطیل رسمی لحاظ شده است.

نماینده ولی فقیه در هندوستان با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا شهید معرکه بود و در حاشیه نبود، تصریح کرد: در کربلا شهادت حضرت علی اصغر(ع) را نباید یک اتفاق ساده ببینیم چرا که این موضوع جزو ارکان نهضت حسینی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا به دنبال فتح سرزمین نبود و به دنبال فتح دلها بود، اما حسین(ع) در روز عاشورا پیروز شد چرا که امروز میلیون ها انسان تحت تأثیر عاشورا هستند.

حجت الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه بزگترین اجتماع شیعه در جهان همین مراسم عزادارای های امام حسین(ع) است، تصریح کرد: این اجتماع مختص شیعه نیست و بیشتر مردمی است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات