۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۷۲۹
مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه کارون خبر داد؛

جذب ۳۲ طلبه در سال تحصیلی جدید

رویوران گفت: در سال تحصیلی جدید بنا داریم با توجه به فضای آموزشی حوزه، ۳۲ طلبه در حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان کارون جذب شوند.
آزمون ورودی سطح ۳ و سطح ۴ حوزه های علمیه خواهران

خانم فاطمه رویوران، مدیر حوزه علمیه فاطمیه شهرستان کارون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره پذیرش طلبه درسال تحصیلی جدید از سوی این حوزه علمیه، اظهار داشت: از آخر بهمن سال 95 ثبت نام برای حوزه علمیه شروع شد و پذیرفته شدگان با انجام مصاحبه ها بعد از عید سعیدفطر سال جاری، هم اکنون در مرحله پذیرش نهایی هستند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه کارون در ادامه با اشاره به تعداد جذب طلبه در سال تحصیلی جدید، اذعان داشت: به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار هستیم فقط یک کلاس تشکیل شود و برهمین اساس قصد داریم حداکثر 32 طلبه در سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه فاطمیه شهرستان کارون جذب شوند.

این مقام مسؤول در رابطه با مدرک تحصیلی پذیرفته شدگان، تصریح کرد: امسال جذب طلبه ها را در راستای مدرک تخصیلی دیپلم قرار دادیم وحتی فارغ التحصیلان دانشگاهی با در دست گرفتن مدرک دیپلم وگذراندن شرایط ثبت نام حوزه می توانند وارد حوزه علمیه شوند.

خانم رویوران با تشریح فعالیت های فراغت تابستانی طلبه ها، ابراز داشت: در ایام تابستان طلبه های حوزه ما به روستاهای اطراف شهرستان کارون اعزام شدند و در هر روستا دو یا سه طلبه مشغول به تبلیغ امور دینی و فرهنگی خواهند بود.

وی درباره نحوه فعالیت های تبلیغی طلبه ها در روستاها، افزود: فعالیت های طلبه های حوزه علمیه فاطمیه کارون در ایام فراغت تابستانی در روستاها در قالب مباحث قرآن، احکام، تاریخ، اخلاق و مسائل اعتقادی خواهد بود و این فعالیت ها در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بسیج صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه کارون بیان داشت: فعالیت مبلغان طلبه حوزه ما فقط مختص تابستان نیست، بلکه قرار است تا پایان سال به فعالیت های تبلیغی خود در روستاها ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه کارون در پایان با اشاره به برگزاری دوره ای برای دانش آموزان شهرستان کارون، گفت: در دهه کرامت بنا داریم دوره ای برای دانش آموزان مقطع تحصیلی نهم و مقاطع تحصیلی دبیرستان شهرستان کارون و روستاهای اطراف به مدت یک هفته در قالب کلاس های اخلاق، قرآن، هنری و عقیدتی، برگزار کنیم./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات