۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۱۳۷۱۱
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در برنامه های ماهواره ای است

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس گفت: ماهواره همان دشمن تفکر و اندیشه، شیطانی است که خود را زیبا جلوه می‌دهد تا در بین خانواده‌ها و برای از بین بردن بنیان و اساس خانواده برای خود جا باز کرده باشد.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آثار سوء پدیده ماهواره در جامعه، گفت: وجود ماهواره‌ها در منازل پیامدهای بسیاری را در پی دارد که قسمتی از این پیامدها مربوط به آسیب‌های اجتماعی این پدیده در سطح جامعه است.

وی، ماهواره را دشمن تفکر و اندیشه خواند و افزود: این دجالواره شیطانی است که خود را زیبا جلوه می‌دهد تا در بین خانواده‌ ها و برای از بین بردن بنیان و اساس خانواده برای خود جا باز کرده باشد.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با تاکید بر اینکه شبکه‌های غیر فارسی زبان ماهواره نیز سرشار از برنامه‌ هایی با مفاهیم جنسی و غیراخلاقی است، تصریح کرد: شبکه ‌های ماهواره ای با انتخاب سریال‌ هایی خاص بر پایه موضوعاتی چون روابط بی بند و بارانه و بی توجهی به تعهد خانوادگی، در قالب ‌های فریبنده سعی در رسوخ در خانواده‌ های ایرانی داشته اند.

حجت الاسلام پورجمالی ادامه داد: با نگاهی عمیق و البته منطقی به ماهواره می‌توان فهمید که ماهواره‌ ها چاهواره ای هستند که هدفشان غرق کردن خانواده و بنیان‌ های آن در منجلاب غربی است که غرب سال هاست با آن سرو پنجه می‌ زند.

وی به نقش ماهواره‌ ها در راستای تضعیف جوانان اشاره کرد و افزود: کارشناسان شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد این مسئله هستند که با ارائه سبک‌های غربی، عادی‌سازی روابط دختران و پسران در ماهواره‌ها و فضای مجازی ولنگاری فرهنگی را در جامعه گسترش دهند و عقائد دینی و باورهای انقلابی جوانان را بگیرند.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس، با تاکید بر پرهیز خانواده‌ها از پدیده شوم ماهواره و برنامه‌های آن بیان کرد: اگر نگران فرزندان و جوانانتان در زندگی هستید از ماهواره دوری کنید بدانید در خانه‌ای که ماهواره وجود دارد ملائکه وارد نمی‌شود و رحمت خدا از آن خانه دور است.

حجت الاسلام پورجمالی از بین بردن فرهنگ ازدواج را از دیگر اهداف شوم دشمنان عنوان کرد و و با تاکید بر هوشیاری خانواده‌ها گفت: باید مراقب باشیم تا خدایی ناکرده جوانان در فضای مجازی و گوشی‌های موبایل گرفتار وسوسه‌های شیطانی نشوند چراکه برنامه‌های مخربی از سوی دشمنان در فضای مجازی طراحی شده و ماهواره‌ها نیز زندگی جوانان و بنیان خانواده را متلاشی و اعتقادات را تضعیف می‌کند، اگر فرزند شما بعد از دیدن فیلم‌های ماهواره‌ای نمازش را ترک کرد تعجب نکنید چون این خواستگاه دشمن است.

وی با ادامه با بیان اینکه در منطق ما پایبندی به اصول منطقی و صحیح و یک رنگ بودن از مهمترین امور است گفت: اما در منطق غرب نه تنها هزار چهره بودن اشکالی ندارد بلکه از مهمترین اصول، تامین زندگی شخصی و گذراندن زندگی خود است.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس تصریح کرد: امروزه یک فرهنگ کارآمد درجامعه، فرهنگی است که مردم آن جامعه به فرهنگ اصیل خود پایبند و احترام خاصی قائل باشند و اجازه نفوذ دشمن ندهند و بی شک فرهنگ، شالوده یک جامعه به‌شمار می‌رود.

وی در پایان بیان کرد: اگر فرهنگ تحت تأثیر سبک‌های بیگانه یک کشور قرار گرفت، در حقیقت فرهنگ اصیل آن جامعه رخت بر خواهد بست و به یقین کشور بدون فرهنگ به نابودی منجر می‌شود./851/ت302/ب1

ارسال نظرات