۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۳۶۹۶
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

توصیه آیت الله سید علی قاضی به مرحوم آیت الله بهجت

امام جمعه موقت تهران گفت: توصیه آیت الله سید علی قاضی به مرحوم آیت الله بهجت این بود که از ابتدای ماه ذی قعده تا روز عید قربان روزانه بر هزار مرتبه ذکر شریف«لا إله إلّا اللّه» تمسک عملی داشته باشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امروز در جمع نمازگزاران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی ابعاد الهی دهه کرامت پرداخت و عنوان داشت: مومن باید توجه داشته باشد که روز اول دهه کرامت فرصت مناسبی است که یک دوره چهل روزه بندگی را برای تعالی خود آغاز کند.

امام جمعه موقت تهران به توصیه آیت الله سید علی قاضی به مرحوم آیت الله بهجت اشاره کرد و عنوان داشت: توصیه اکید آیت الله سید علی قاضی به مرحوم آیت الله بهجت این بود که از ابتدای ماه ذی قعده تا روز عید قربان روزانه بر هزار مرتبه ذکر شریف«لا إله إلّا اللّه» تمسک عملی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید مومن توجه داشته باشد که ذکر «لا إله إلّا اللّه» دل را رقیق می کند و وسواس را از مومن دفع خواهد کرد این در حالی است که این ذکر شریف دل را برای رویش های نور الهی آماده می کند.

آیت الله صدیقی در ادامه به تبین سیره بندگی در سبک زندگی اسلامی ویژه ماه ذی قعده پرداخت و ابراز داشت: میلاد امام رضا(ع) و زیارت مخصوصه امام در روز 23 ماه ذی قعده از موکدات منابع ثقلین به امت اسلام است؛ این در حالی است که در بیان اهمیت و جایگاه زیارت مخصوصه امام رضا(ع) روایات با ادبیاتی تحیر آفرین به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: در کتاب کامل الزیارات ابن قولویه قمی و در کتاب شریف عیون اخبار الرضا در  توصیف این زیارت از سوی ائمه معصوم روایات متعددی وارد شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که اگر کسی امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند خداوند متعال گناهان او را به کلی خواهد بخشید، گفت: در تعبیری از امام صادق(ع) در توصیف اهیمت زیارت امام رضا آمده است که بسیار قابل تامل است.

وی ادامه داد: در این تعبیر آمده است که اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند خود امام صادق(ع) در روز قیامت دست او را می گیرد و مقدمه شفاعت او را فراهم می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که زیارت امام رضا(ع) بر اساس روایتی از امام جواد(ع) از زیارت امام حسین(ع) مهم تر است، اظهار داشت: باید توجه داشت که خود امام رضا(ع) فرموده است که اگر کسی در قم حضرت معصومه(س) را زیارت کند من را زیارت کرده است./837/ت۳۰۲/ی

 

ارسال نظرات