۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۳۶۷۵
امام جمعه بیرجند:

استعفایم به دلیل مسائل سیاسی نیست

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعفایم به دلیل مسائل سیاسی نیست و خودم تصمیم گرفتم از استان بروم، گفت: بنده از یک نفر در استان ناراحتی به دل ندارم و همه افراد را بخشیده ام.
رضایی

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی ‌بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: امروز نه تنها باید قدر زمان و لحظات خود را بدانیم و مدیریت کنیم بلکه باید برای زمان خود برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه محور معارف دین، رشد است و اگر رشد نکنیم بدانیم خود را ارزان فروخته ایم، گفت: بسیاری از انسان ها امروز دچار تله های ذهنی و روانی شده اند و باید برای آزادی از این تله ها اهل اندیشه شویم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بنده تاکنون اقدام به تالیف 24 جلد تفسیر راهنما، 33 جلد فرهنگ قرآن، 3 هزار مدخل قرآنی و دایرة المعارف و راه اندازی موسسه قرآنی اولوالباب کرده ام، افزود: بنده ابتدا که وارد بیرجند شدم گمان نمی کردم 8 سال در این شهر خدمت کنم و قرار بود بعد از 3 سال به مکان دیگری بروم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: به دلیل ضروریات و وظیفه در مرکز استان ماندنی شدم و اعتقاد دارم در هر جایگاهی که خدمت می کنم باید در جهت جذب یاور برای ولایت تلاش کنم.

وی ادامه داد: بنده با برخی از افراد اختلاف سلیقه دارم اما سعی کردم برای مردم خدمت کنم و باید در قلب حوادث و مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نفوذ کرد و خدمت انجام داد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: پیشنهادات گوناگونی برای بنده شده است اما من قصد دارم به تهران برگردم و در آنجا کارهای فرهنگی خود را ادامه بدهم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: امروز در بسیاری از مناطق استان مردم با محرومیت مواجه هستند که این محرومیت ها نشان می دهد کار فرهنگی به درستی صورت نگرفته است و این یک درد برای استان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی باید مشکلات محرومان را حل کند و محرومی نباید وجود داشته باشد، با این محرومیت ها نمی توان معارف دین را به درستی یاد بگیریم و رشد کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تاکنون 8 هزار برنامه و سخنرانی در بخش های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی آماده کرده ایم، افزود: بنده امروز با درخواست مکرر خودم از استان خواهم رفت و قصد دارم مسیر آیت الله جوادی آملی را ادامه بدهم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه بنده با خراسان جنوبی همچنان ارتباط خواهم داشت، گفت: بنده قصد پذیرفتن  مسؤولیت اجرایی در کشور را ندارم و به مسؤولیت فرهنگی خودم ادامه می دهم.

وی عنوان کرد:‌ اگر تاکنون کار خوب و مثبتی را در استان انجام داده ام مربوط به خانواده و استاد خودم حجت الاسلام دلاوری گازاری، آیت الله ربانی و شهید شهاب ها و شهید رحیمی ها است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعفایم به دلیل مسائل سیاسی نیست و خودم تصمیم گرفتم از استان بروم، گفت: بنده از یک نفر در استان ناراحتی به دل ندارم و همه افراد را بخشیده ام.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: بنده تا زنده ام در خدمت محرومان خواهم بود و تا زنده هستم در مقابل استعمار و فرعون زمان مبارزه می کنم و مبانی انقلاب، توحید و استکبارستیزی را دنبال می کنم.

وی افزود: همه چیز در فرهنگ قرآنی وجود دارد و بنده نیز مؤسسه اولوالباب را بدون کمک های دولتی و تنها با کمک مردم راه اندازی کرده ام که هدف از راه اندازی این مؤسسه اندیشه سازی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نه استاندار دولت قبل و نه استاندار دولت کنونی یک ریال به امام جمعه کمک نکرده اند و کارهای صورت گرفته با کمک های مردمی انجام شده است، ادامه داد: سروصدا کردن و ایراد گرفتن به یکدیگر در استان کارها را پیش نمی برد و در این شهر فرهنگی نباید مشکلی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: بهتر است مسؤولان برای رشد و تعالی استان با اخلاص باشند و مردم نیز وحدت را حفظ کنند و باید با اتکا به قرآن و علم به رشد و تعالی رسید.

وی بیان کرد: مزار شهدای باقریه بیرجند و حکیم نزاری باید به بزرگترین مرکز فرهنگی و امامزادگان به بزرگترین مراکز فرهنگی و تفریحی در استان تبدیل شود./880/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات