۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۳۶۶۷
معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

شفاعت مهمترین شاخصه معنوی زندگانی حضرت معصومه است

حجت الاسلام بهشتی فرد گفت: یکی از شاخصه‌های مهمی که نشانگر مقام معنوی حضرت فاطمه معصومه(س) است داشتن مقام شفاعت است که خداوند متعال به آن بزرگوار عنایت فرموده است.
حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی فرد معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد مولاوردیخان قزوین ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصت مبارکی است تا به پاس عرض ادب نسبت به ساحت نورانی حضرت رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(ع) جامعه شیعی با فضایل این دو الگوی فضیلت و نجابت و علم و عفاف آشناتر شوند.

وی در ادامه با اشاره به فضایل آن حضرت افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) لقب کریمه دارند به این معنا که اگر کسی حاجتی را نزد آن بزرگوار ببرد از بزرگواری و کرامت آن حضرت برخوردار خواهد شد و نیازش برطرف خواهد شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با اشاره به نامگذاری آن حضرت به عنوان معصومه اظهار کرد: لقب معصومه را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمودند آن حضرت در روایتی فرمودند هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است ملقب شدن به این لقب از سوی امام هشتم بیانگر جایگاه والا و عظمت تقوای ایشان است.

حجت الاسلام بهشتی فرد در ادامه با بیان اینکه دوران عمر بابرکت ایشان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد ابراز کرد: بخش نخست ده سال در عصر پدر در مدینه به سر می‌بردند مرحله دوم از عمر به برکت حضرت معصومه(س) بیست و یک سال در کنار برادرش حضرت امام رضا(ع) در مدینه سپری شد و مرحله سوم هجرت از مدینه به قم و ماجرای وفات ایشان در جهت اتمام رسالت برادر و رساندن پیام فرهدگی امام رضا(ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین بعد معنوی زندگی بانوی کرامت تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های مهمی که نشانگر مقام معنوی حضرت فاطمه معصومه(س) است داشتن مقام شفاعت است که خداوند متعال به آن بزرگوار عنایت فرموده است که به شفاعت ایشان همه شیعیان اهل بیت(ع) وارد بهشت می‌شوند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه آن حضرت را اسوه تقوا و شرافت دانست و تصریح کرد: ایشان بانوی عبادت و نیایش و مظهر زهد و پرهیزکاری و اسوه تقوا و شرافت است که در تاریخ اسلام از جمله زنان کم نظیر است او مانند ماه تابانی بود که از برج امامت طلوع کرده و یار وفادار امامت بود.

وی در پایان گفت: زیارت مزار باصفای کریمه اهل بیت(ع) موجب می‌شود تا شخص زائر خود را نیازمند پروردگار ببیند و در برابر او خضوع کند از مرکب غرور و تکبر فرود آمده و حضرت معصومه(س) را واسطه در پیشگاه خداوند سبحان قرار دهد از این رو برای زیارت آن حضرت پاداش بسیار بزرگی وعده داده شده است که آن ورود به بهشت است./873/پ202/ب1

ارسال نظرات